به گزارش ایرنا فریدون همتی روز سه شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی هرمزگان افزود: چنانچه بخش دولتی و غیر دولتی با همراهی همدیگر اقدام های جدیدی بکارگیرند و ظرفیت های اسمی را بیشتر فعال کرده ، بهره وری را افزایش دهند تعهد صادراتی هرمزگان محقق می شود.
وی ادامه داد: هرمزگان در شش ماه اول سال جاری 776 میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشته که شامل اقلام گوناگون با وزن های مختلف بوده که باید تلاش بیشتری انجام شود تا به تعهد صادراتی دست یابیم.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: فعالیت شبانه روزی گمرک برای صادرات دارای اهمیت سات و انتظار می رود هزینه ها صادرات کاهش یابد تا بتوانند کالای خود به موقع و قیمت رقابتی تحویل مشتری دهند.
همتی ابراز داشت: صادرات نظم و انظباط می خواهد تا مشتری و بازار صادراتی کالای مورد نیاز خود را از جای دیگری تامین نکند.
وی بیان کرد: نگرش نهادهای دولتی به صادرات نباید بخشی و دستگاهی باشد و مراقبت شود کیفیت کالای صادراتی در گذر زمان اُفت نکند.
وی با اشاره به گلایه برخی صادر کنندگان از تعطیلی های پنجشنبه و جمعه، یادآور شد: چیزی به نام تعطیلی نداریم و شیفت ها به گونه ای تنظیم شود که پاسخگوی مراجعه کنندگان باشد.
استاندار هرمزگان گفت: هیچ بخشنامه درون دستگاهی که مانعی برای صادرات ایجاد کند را در استان اجرا نمی کنیم و مدیران ابلاغ چنین بخشنامه هایی را به استانداری اعلام کنند تا جلوی آنرا بگیریم.
همتی خاطر نشان کرد: وقتی گمرک در هرمزگان دارای درآمد 10 هزار میلیاردی است معنایی ندارد برای تهیه 10 وسیله یا هر چیز دیگری دچار مشکل باشیم و از جای دیگری تهیه کنیم.
به گفته وی ، صادر کنندگان از صادرات کالای بی کیفیت که بازارهای صادراتی را به دست رقبا می اندازد به شدت پرهیز کنند.
استاندارهرمزگان تاکید کرد: مدیران دستگاه ها بر زیر مجموعه خود و روند انجام کارها نظارت بیشتری داشته باشند تا تخلفی انجام نشود.
وی ابراز داشت: گمرک کار عملیاتی وسیع و سنگینی بر دوش دارد و باید نظارت های خود را 2 برابر افزایش دهد و آرامش لازم برای همکاران خود و صادر کنندگان ایجاد کند.
3219 /6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.