به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این رخداد مهم فرهنگی معنوی شیخ صاحب محمد حسین رازی متفکر شیعی از کشور عراق، شیخ ایمن الرفاهی عالم اهل سنت از کشور لبنا و ژورژیک آبراهامیان (ابراهیمی) اهل سنت مسیحی و مترجم صحیفه سجادیه و رساله حقوق از کشور ارمنسان به عنوان میهمانان خارجی و همچنین آیت الله حسینی بوشهری از اعضای مجلس خبرگان به عنوان سخنران ویژه حضور دارند.
برنامه های بخش بین المللی کنگره هفتم از 12 محرم در 15 کشور از قاره های مختلف جهان از جمله واشنگتن در آمریکا، منچستر و لندن در انگلستان ، آرژانتین، اسپانیا ، بلژیک و میانمار آغاز و تا 25 محرم ادامه دارد.
کنگره بین المللی امام سجاد(ع) هر ساله (از سال 89) در سالروز شهادت امام چهارم، در 25 محرم از سوی دبیرخانه کانون های مساجدهرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌ شود.
امسال هفتمین سال برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) است و از سال 89 تاکنون، یکهزار مقاله و 120 کتاب درباره صحیفه سجادیه تولید، چاپ و منتشر شده است و بیش از یکهزار سخنرانی علمی شکل گرفته و 12 استان کشور و 15 کشور در سطح جهان در برگزاری کنگره مشارکت دارند.
امام چهارم شیعیان، امام زین العابدین (ع) در پنجم شعبان سال 38 هـ. ق (یا 15 جمادی الاولی سال 36 هـ. ق) در شهر مدینه چشم به جهان گشود.
حضرت در واقعه عاشورا 23 ساله بودند که پس از شهادت امام حسین (ع) در واقعه جانسوز کربلا به سال 61، به مدت 35 سال امامت و رهبری شیعیان را برعهده داشتند و سرانجام در 12 محرم و بنا به نقل مشهور 25 محرم سال 94 ه.ق به تحریک هشام بن عبدالملک مسموم گردیده و در سن حدود 57 یا 59 سالگی در مدینه به شهادت رسیدند و پیکر پاکش در کنار عموی بزرگوارشان امام حسن مجتبی (ع) در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.