سید رضا امیری زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به پایان کشت ذرت دانه ای در زمین های کشاورزی این استان ار ارتقا شاخص ها از جمله افزایش 10 درصد سطح زیر کشت (از سه هزار و 762هکتار به چهار هزار و 200هکتار) بعنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای کشت این محصول نام برد.
وی با اشاره به افزایش 40 درصدی سطح بیمه مزرعه های ذرت دانه ای در سال زراعی جاری افزود: 98 درصد کشت ذرت دانه ای در استان با دستگاه ردیف کار پنوماتیکی (بادی) کشت شده که درنتیجه سطح زیر کشت نیز از 3 هزار 988 هکتار به 4 هزار و 37 هکتار رسید که این نشان از ارتقا شاخص دیگری در این بخش دارد.
امیری زاده از افزایش 80 درصدی سطوح آبیاری میکرو ، افزایش 35 درصدی خاک ورزی و افزایش 120درصدی استفاده از رقم های میان رس و زود رس به عنوان دیگر شاخص های ارتقا یافته در کشت محصول ذرت دانه ای این استان نام برد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از ذرت دانه ای به عنوان یکی از محصولاتی نام برد که با هدف تامین دانه های روغنی کشور و تامین خوراک دام کشت می شود.
دراطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان زمان کاشت ذرت دانه ای دراین استان اوایل تیرماه تا شهریورماه و فصل برداشت محصول نیز طی ماه های دی و بهمن ذکر شده است.
هرچند از شهرستان های حاجی آباد، رودان و میناب به ترتیب به عنوان منطقه های عمده کشت و تولید ذرت دانه ای در سطح این استان نام برد شده اما افزون بر 80 درصد محصول در دهستان های فارغان، آشکارا و طارم از توابع حاجی آباد برداشت می شود.
6149/7408
خبرنگار: رضا گیلانی * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.