به گزارش عصر یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی هرمزگان، زهرا دارابی روز یکشنبه اظهار داشت: این دو نوزاد که روز گذشته خبرهایی نسبت به هجوم مورچه ها به آنها در فضای مجازی منتشر شده بود، براساس دستور قضایی به مرکز شیرخوارگاه بهزیستی تحویل داده شده بودند و از نظرجسمی و ظاهری در صحت و سلامت هستند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف کودکان براساس قوانین و مقررات دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی صورت می پذیرد.
لازم به ذکر است، روز شنبه 25 شهریورماه خبری در فضای مجازی هرمزگان و برخی سایت های خبری مبنی بر هجوم مورچه ها به نوزادان دوقلویی که در کنار سطل زباله یکی از بیمارستان های بندرعباس رها شده بودند، منتشر شد که موجی از ناراحتی و التهاب را در میان مردم در پی داشت.
به دنبال انتشار این خبر رئیس بیمارستان خلیج فارس بندرعباس که نوزادان در پارکینگ اورژانس این بیمارستان رها شده بودند، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هجوم مورچه ها به نوزادان دوقلو در بندرعباس صحت ندارد و کودکان به هنگام پیدا شدن در سلامت کامل بودند.
دکتر غلامعباس مومنی بیان داشت: 25 مرداد ماه امسال حوالی ساعت 17 و30 تا 18 یکی از همراهان بیمار در اورژانس این بیمارستان متوجه صدای گریه نوزاد از پارکینگ اورژانس می شود.
وی با بیان اینکه فاصله پارکینگ تا درب اورژانس 50 متر است و به دلیل همین فاصله کم، همراه متوجه صدای گریه نوزاد شده است افزود: وی پس از مراجعه به پارکینگ با کالسکه حمل نوزادی مواجه می شود که دو کودک در آن قرار داشتند.
مومنی بیان داشت: این فرد بلافاصله مسئولان اورژانس را در جریان گذاشته و کودکان به اورژانس منتقل و توسط پزشک اورژانس معاینه می شوند و پس از آن با توجه به مساعد بودن حالشان در بخش اطفال تا روشن شدن ماجرا بستری می شوند.
این مقام مسئول اظهار داشت: این کودکان بسیار تمیز و به همراه وسایل مورد نیاز در پارکینگ این بیمارستان گذاشته شده بودند و هیچ گونه مشکلی نداشته اند.
دکتر مومنی تصریح کرد: با توجه به پیدا شدن این کودکان در پارکینگ بیمارستان تامین اجتماعی، مراتب به نیروی انتظامی و مسئولان قضایی اطلاع داده شده و پس از صدور گواهی سلامت برای کودکان از سوی پزشکان متخصص و با دستور دادستانی در یکم شهریورماه جاری در صحت و سلامت کامل تحویل بهزیستی شدند.
رئیس بیمارستان تامین اجتماعی خلیج فارس ضمن واکنش نسبت به انتشار خبری دروغین که موجب تشویش و ناراحتی اذهان عمومی شده است گفت: از رها شدن کودکان بسیار ناراحت شدیم اما انتشار اخبار کذب و دروغ در این خصوص از جمله هجوم مورچه ها به کودکان که موجب التهاب و ناراحتی در جامعه شده را به شدت محکوم کرده و از مجاری قانونی پیگیری خواهیم کرد.
بیمارستان تامین اجتماعی خلیج فارس در بندرعباس با ظرفیت اسمی 300 تختخواب که هم اکنون 225 تخت آن فعال است، دارای تمام بخش های عمومی و تخصصی می باشد.
7198/ 7408
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.