به گزارش ایرنا، امین قصمی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: طرح پایلوت حذف بو به روش ازن زنی با هدف از بین بردن بوهای نامطبوع در ایستگاه‎ های پمپاژ فاضلاب راه اندازی شده که در این روش هوای دارای گازهای بدبو در اطراف ایستگاه و خروجی شبکه فاضلاب به کمتراز2 ppm (واحد در میلیون) می رسد.
وی بیان داشت: ازن زنی یک روش موثر گند زدایی و اکسیداسیون کار آمد است که در تاسیسات فاضلاب به خصوص تاسیساتی که در مجاورت مناطق مسکونی و مکان های عمومی واقع شده اند ، جهت رفع بوی نامطبوع هوا مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان اظهار کرد: در این روش به کمک ژنراتورهای تولید ازن از هوای محیط ، گاز ازن بدست آمده که در نتیجه ترکیب آن با آب و انتشار آن به صورت مه پاشی در هوای دارای بو، عمل حذف بو انجام می گیرد.
قصمی گفت: نازل های مه پاش تزریق مخلوط آب و ازن در تمامی بخش های تولید بو در ایستگاه فاضلاب شامل کانال ورودی فاضلاب ، حوضچه جمع آوری فاضلاب و کانال خروجی فاضلاب (بخش عمده تولید بو) نصب شده است تا سامانه یاد شده با بالاترین راندمان حذف گازهای متصاعد شده بد بو در حال کار باشد.
وی یاد آور شد: در حال حاضر جهت تکمیل طرح حذف بو، آنالیزورهای سنجش گاز جهت تعیین میزان گاز تولیدی در ساعات مختلف روز به منظور راه اندازی اتوماتیک سامانه یاد شده و هوشمند سازی میزان ازن تزریقی در حال نصب و راه اندازی است.
این مسئول اضافه کرد: پیش از اجرای این طرح پایلوت ، تنها سامانه بیولوژیکی حذف بو در لیفت یک فاضلاب (واقع در گلشهر جنوبی) بود که با تایید نهایی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، سامانه حذف بو با گاز ازن در سایر ایستگاه های فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس نیز راه اندازی خواهد شد.
موضوع ورود فاضلاب به دریا در شهر بندرعباس سال هاست با اعتراض اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان، دوستداران محیط زیست و نهادهایی مانند شورای شهر و رسانه ها روبرو شده که تاکنون این تلاش ها و اعتراض ها نتیجه چندانی نداشته است.
بر پایه اعلام اداره کل محیط زیست استان هرمزگان، سالانه بیش از 87 میلیون و 801 هزار و 248 مترمکعب فاضلاب شهری و خانگی در استان تولید می شود که از این میزان 25.5 درصد آن تصفیه است.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.