به گزارش خبرنگار ایرنا ، سرهنگ محمد باقر سلیمی عصر چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: محدودیت های ترافیکی در نظر گرفته شده برای بندرعباس از ساعت شش صبح اعمال شده و تا پایان مراسم عرفه و روان شدن ترافیک ادامه خواهد داشت.
وی بیان داشت: این محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی در خیابان‌های منتهی به مصلی گلزار شهدا و امام زاده سید مظفر در بندرعباس اجرا می‌شود.
سرهنگ سلیمی تصریح کرد: در همین راستا محدودیت ترافیکی در هر دو باند بلوار شهدا حد فاصل تقاطع شهدا و جمهوری تا دوربرگردان بلوار راه آهن و بلوار شهید رجایی اجرا خواهد شد که مسیر جایگزین بلوار شهید سلیمی و بلوار شهید رجایی است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان خاطرنشان کرد: در باند شمالی بلوار حضرت امام حد فاصل تقاطع شهید تابدار تا تقاطع آزدگان نیز محدودیت ترافیکی اجرا می‌شود و مسیر جایگزین بلوار حضرت امام و خیابان شهید تابدار خواهد بود.
همزمان با فرارسیدن نهم ذی الحجه که روز عرفه و نیایش نامگذاری شده ، دعای روح بخش عرفه با حضور مردم مومن و خداجوی هرمزگان همزمان با سراسر کشور در اقصی نقاط این استان برگزار می شود.
عرفه روز نیایش و مناجات با خالق هستی است ، زیرا در این روز درهای رحمت الهی بر روی همه بندگان به ویژه گنهکاران گشوده است. همه گنهکاران در این روز ، چشم امید خود را به خدایشان دوخته اند و از دنیا بریده و به خدا نزدیک می شوند.
در این روز دعا به استجابت نزدیک و هر ناامیدی، امیدوار بر در خانه الهی دست هایش را به دعا باز می کند.
از روز عرفه می توان به عنوان مظهر بندگی و معرفت عاشقانه یاد کرد.
دعای امام حسین (ع) در روز عرفه از بی نظیرترین مناجات ها و دعاهایی است که در روز عرفه و در صحرای عرفات (در 20 کیلومتری مکه) توسط امام حسین (ع) و همراهانش در بیرون خیمه ها خوانده شد.
این دعا از اعمال مهم شیعیان در روز عرفه است که پس از نماز ظهر و عصر تا غروب خوانده می شود.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.