به گزارش ایرنا ، در این یاد داشت آمده است : جالب ‌تر آن که همه مسئولان اعم از استاندار به عنوان نماینده عالی دولت، نمایندگان مجلس و غیره هم هرچه فریاد بی عدالتی در توزیع بودجه‌ های دولتی را زدند، راه به جایی نبرده است.
منطقی نیست که گمرکات استان درآمد 12 هزار میلیارد تومانی داشته باشد و هیچ سهمی از آن متوجه استان نشود!!!
این موضوع تنها به درآمدهای گمرکات باز نمی گردد و در بحث سهم 2 درصدی درمدآهای نفتی نیز استان هرمزگان مغفول مانده و تاکنون کسی نتوانسته سهم واقعی استان را بگیرد.
هرچند که در برخی مقطع ها، بخشی از این سهم قانونی پرداخت شده، اما نگاهی به وضعیت آبادانی استان گواه بی عدالتی در این زمینه است.
به راستی تا کی باید منتظر بنشینیم و شنونده صحبت‌هایی مبنی بر پیگیری حقوق مردم استان از درآمدهایی باشیم که برای مردم هرمزگان هیچ نفعی ندارد.
هرمزگان همواره مورد توجه مسئولان عالی رتبه دولت و مجلس و نظام بوده، اما غافل از اینکه این منطقه استراتژیک مردمانی دارد که منتظر نگاه مسئولان برای بهتر شدن زندگی از طریق اختصاص بودجه‌ های مورد نیاز هستند.
ای کاش می ‌توانستیم یک بار برای همیشه از این حقوق دفاع کرده و از هر طریق ممکن سهم هرمزگان را از فعالیت صنایع بزرگ کشور که محل استقرارشان در همین استان و معضل ها مشکل ها و آلودگی‌ های ناشی از فعالیت را برای همین مردم به جا می‌گذارند، دریافت کرد.
امیدواریم هر مقامی که مسئول پرداختن به این مساله را دارد، صرفا با در نظر گرفتن انتظارهای مردم، به وظایفش عمل کند.
اما به نظر می ‌رسد که فریاد حق ‌خواهی برای گرفتن حق قانونی درآمدهای ملی داخل استان باید در سطح ملی ، نه همایش و نشست ‌های داخل استان انجام شود..
7195/ 6048
دریافت کننده: رقیه غلامی زاده ** انتشار: خلیل تنیده
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.