به گزارش ایرنا ، جاسم جادری روز یکشنبه در بازدید از روند ساخت این طرح افزود : از800هکتار سایت یاد شده درمرحله نخست 400 هکتار و با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
وی در این بازدید به همراه جمعی از مدیران استان هرمزگان مسائل و مشکلات این سایت پرورش میگو را مورد بررسی قرار داد و مقرر شد مشکل تامین آب شرب آن با صدور مجوز حفر چاه رفع شود و همچنین اقدامات لازم جهت تامین برق و آسفالت و بهسازی جاده دسترسی آن صورت گیرد.
استاندار هرمزگان اظهار امیدواری کرد : با تامین موارد مورد نیاز و ریختن لارو میگو شاهد بهره برداری بخشی از این سایت تا پایان سال جاری باشیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های هرمزگان ، سیاست اقتصاد دریا محور در این استان در حال پیگیری است و هرمزگان ظرفیت بسیار خوبی در زمینه پرورش میگو دارد.
مدیر کل شیلات استان هرمزگان نیز در بازدید از سایت پرورش میگوی شور دوم در بندرعباس مجموع هزینه های این طرح را 50 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: 40 میلیارد تومان آن از محل تسهیلات بانکی تامین می شود و 11 میلیارد تومان آن نیز تاکنون توسط سرمایه گذار بومی طرح هزینه شده است.
سید پرویز محبی افزود : این سایت پرورش میگو شامل 10 مزرعه 36 هکتاری است است که هر مزرعه شامل 26 استخر یک هکتاری است.
وی بیان داشت : ظرفیت تولید این سایت پرورش میگو 2 هزار تن میگو پرورشی در سال است و با ساخت آن برای 450 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.
مدیر کل شیلات استان هرمزگان با بیان اینکه 10 سایت پرورش میگو شامل هشت هزار هکتار در این استان در مدار تولید قرار دارد ، تصریح کرد: بر اساس مجوزهای صادر شده نیز هشت هزار هکتار مزرعه پرورش میگوی دیگر نیز در استان در حال ساخت است.
استان هرمزگان در سال 95 با تولید افزون بر 255 هزار تن انواع آبزیان توانسته بیش از 43 درصد از تولیدات شیلاتی کشور را تامین کند و همچنین رتبه نخست تولیدات شیلاتی کشور را به خود اختصاص دهد.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.