به منظور توسعه تجارت بین ایران و عمان هیات 29 نفره سرمایه‌گذاری و تجاری این کشور به استان هرمزگان سفر کردند.

به گزارش ایلنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان صبح امروز در جلسه هماهنگی سفر هیات 29 نفره سرمایه‌گذاری و تجاری کشور عمان به استان هرمزگان، عنوان کرد: روابط دو کشور ایران و عمان روابط بسیار حسنه‌ای است و از نظر فرهنگی دو کشور نیز بسیار به یکدیگر  نزدیک هستند و از این فرصت با توجه به تأکیدات استاندار استان باید به بهترین نحو ممکن برای معرفی پتانسیل‌های استان به‌ویژه در بخش کشاورزی و شیلاتی و همچنین رشد و توسعه شهرستان جاسک دروازه صادرات ایران به کشور عمان بهره برد.
 
علی رئوفی افزود: سواحل مکران با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به این منطقه دارند و تحول این منطقه استراتژیک به‌ صورت ویژه در دستور کار دولت تدبیر و امید قرارگرفته  است فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری است و گسیل سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی به سمت سواحل مکران نقشی اساسی در رشد و شکوفایی این منطقه به‌ویژه توسعه شهرستان جاسک دارد.
 
رئوفی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود فرصت‌های بسیار مناسب تولید محصولات کشاورزی و شیلاتی در استان هرمزگان به‌ویژه در شرق استان، سفر هیئت  سرمایه‌گذاری و تجاری کشور عمان به شهرستان جاسک فرصتی بسیار مناسب برای معرفی پتانسیل‌های استان به‌ویژه در حوزه تولید محصولات کشاورزی و شیلاتی است.
 
وی گفت: هیات تجاری و سرمایه‌گذاری کشور عمان 18 مرداد ماه با هدف آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری استان هرمزگان به‌ویژه شهرستان جاسک با استقبال مسئولان ارشد استان و حضور استاندار هرمزگان که زمینه‌ساز سفر هیئت بوده‌اند وارد استان خواهند شد و هم‌زمان با ورود این هیئت به شهرستان جاسک یک نمایشگاه با 20 غرفه باهدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان  به هیئت تجاری و سرمایه‌گذاری  عمان برپا خواهد شد.
 
وی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در ایجاد اشتغال اظهار کرد: همان‌طور که معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت در شرایط فعلی بزرگ‌ترین چالش کشور بیکاری آن‌هم بیکاری قشر تحصیل‌کرده و نخبه کشور است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در همین رابطه افزود: دستگاه‌های اجرایی کشور از نیروی کار اشباع‌شده است و دیگر ظرفیت برای به‌کارگیری متقاضیان اشتغال وجود ندارد و تنها راه برون‌رفت از این چالش بزرگ فعال‌سازی بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی باهدف ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال برای متقاضیان کار است.
 
رئوفی با تأکید بر برداشته شدن موانع پیش روی سرمایه‌گذاران، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌هایی اجرایی استان جهت جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی نسبت به رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاران‌ هماهنگ عمل کنند.
 
وی در پایان افزود: اتاق بازرگانی در زمینه ارتباط با فعالان بخش خصوصی فعالانه عمل کند و نقش پررنگ‌تری در این زمینه ایفا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.