مهدی باقری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توسعه تحقیقات در زمینه بکارگیری فناوری های نوین در عرصه های مختلف زیست فناوری، پرورش ماهی در قفس، پرورش در سیستم ‌های بدون تعویض آب، پروبیوتیک ها و آبزی ‌پروری ارگانیک از برنامه های این مرکز است.
وی ادامه داد: مرکز تحقیقاتی علوم شیلاتی و فنون دریایی خلیج فارس به صورت مشترک بین واحد بندرعباس و قشم درجزیره قشم که خردادماه امسال مجوز تاسیس گرفته پس از نصب تجهیزات فنی تحقیقاتی از مهرماه امسال فعالیت خود آغاز می کند.
رئیس واحد بندرعباس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس اضافه کرد: استمرار تحقیقات در زمینه تنوع بخشی به تولید فرآورده‌های شیلاتی انواع گونه‌های آبزیان، رسیدن به توسعه وتولید پایدار مطابق استانداردهای جهانی از جمله اهداف این مرکز است.
باقری یادآور شد: جزیره قشم با توجه به قرار گرفتن در آب های خلیج فارس و موقعیت جغرافیایی ایده آل مکان مناسبی برای سرمایه گذاری در صنایع شیلات و آبزیان است.
باقری افزود: ظرفیت های فراوان حوزه دریایی هرمزگان، نیاز کشور و دانشگاه داشتن کادر تخصصی از اساتید مجرب در حوزه شیلات و زیست دریا ، بتوانیم خدمات شایان تجلیلی در این حوزه مهیا سازیم تا هم به تولید بیندیشیم و هم به صادرات محصولات دریایی فکر کنیم.
ظرفیت های فراوان در حوزه دریایی و نیاز کشور و دانشگاه به حوزه صنعت لزوم ایجاد این مرکز را نشان می دهد و دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن کادر تخصصی از استادان مجرب در حوزه شیلات و زیست دریا به این حوزه ورود کرده است.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.