به گزارش ایرنا، سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای هرمزگان در این مراسم گفت: مرکز فنی و حرفه ای خواهران بندرعباس دارای 920مترمربع زیر بنا و شامل کارگاه تولیدی پوشاک رشمون، کارگاه صدف سازی، کارگاه صنایع دستی و کارگاه فناوری و اطلاعات است.
اسما کریمی افزود: در این کارگاهها انواع لباس فرم اداری، مانتوهای بیمارستانی، انواع لباس های یکبار مصرف، انواع کیف زنانه، چرم طبیعی و مصنوعی دست دوز، سفارش هدایای اداری، پکیج های چرم، ساخت تابلو با صدف و ساخت شکل های زینتی با صدف تهیه می شود که آموزش های آن برای بیماران خاص رایگان است.
وی بیان کرد: مرکز فنی و حرفه ای خواهران بندرعباس از قبل در اختیار صندوق حمایت از فرصت های شغلی بود که در سال گذشته از محل اعتبارات استانی و خرید بخشی از تجهیزات از محل اعتبارات سازمان با هفت کارگاه آموزشی توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بازسازی و آماده بهره بردای شده است.
سرپرست اداره ک فنی و حرفه ای هرمزگان اظهارامیدواری کرد که با گسترش کار و افزایش متقاضیان در جهت آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و شغل تعداد کارگاه های آموزشی به 15 رشته ارتقا یابد.
کریمی اضافه کرد: هدف از آموزش و اشتغال در واقع حمایت درمانی بیماران خاص و خانواده های آنان بوده و علاوه بر کسب درآمد ، به علت تاثیرمثبت روانی ناشی از کار و فعالیت نیاز آنها به داروهای تزریقی هم کاهش می یابد.
وی اظهارکرد : سیاست سازمان فنی و حرفه ای کشور طبق ماده 27 واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی است که این کارگاه تولیدی و تجهیزات آن هم با کمک بخش خصوصی و همکاری خیران برای بیماران خاص از جمله تالاسمی، ام اس، معلولان و زنان سرپرست خانوار تاسیس و راه اندازی شده است.
کریمی ادامه داد: امسال 280 نفر مهارت های فنی و حرفه ای را آموزش دیده اند که از این تعداد 150 نفر موفق به دریافت مدرک شده اند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند.
هرمزگان دارای 11 مرکز آموزش فنی وحرفه ای ثابت (دولتی) و 157 آمــــوزشگاه آزاد (خصوصی ) است.
وزیر تعاون ، کار ورفاه اجتماعی از روز پنجشنبه وارد قشم شد درمانگاه خلیج فارس افتتاح وکلنگ پلاژ بانوان به زمین زد .
7195/1354
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.