به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ذاکری درگفت وگوبا با ایرنا افزود: از26 تیر امسال پیک مصرف برق در هرمزگان به دو هزار و 59 مگاوات رسید که با مدیریت مصرف باید پیک مصرف برق به زیر دو هزار مگاوات در استان کاهش یابد.
وی ادامه داد: مصرف برق استان بیش از 3 برابر متوسط کشوری است که می توان با مدیریت بهینه مصرف بخش قابل توجهی از آن را کاهش داد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهارداشت: مهم ترین عامل افزایش مصرف برق در استان، گرمای هوا و افزایش مشترکان است.
ذاکری اضافه کرد: ساعت اوج مصرف برق در استان ساعت 13 تا 17 و 19 تا 23 است که با مدیریت مصرف و صرفه جویی در زمان اوج مصرف ودر صورتی که مصرف برق از هزار و 946 مگاوات افزایش نیابد ، تابستان بدون خاموشی خواهیم داشت.
در حال حاضر از حدود 640هزار مشترک برق هرمزگان، 82 درصد مشترکان خانگی هستند که این مشترکان 64 درصد مصرف انرژی برق را به خود اختصاص داده اند.
با توجه به شرایط آب و هوایی خاص هرمزگان و لزوم بهره مندی همه از نعمت برق، رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان امری مهم و ضروری به منظور پیشگیری از خاموشی های احتمالی است .
به گفته کارشناسان حوزه انرژی برق، از جمله وسایل پرمصرف برقی کولرهای گازهای است که می توان با تنظیم آن در دمای 24 تا 26 درجه مصرف برق را کاهش داد.
ساعت اوج مصرف برق 13 تا 17 و 19 تا 23 است که مدیریت مصرف آن به ویژه در ساعت های اوج نقش مهمی در پیشگیری از خاموشی دارد.
گرمای هوا در هرمزگان موجب شده تا استانداری این استان پیرو مصوبه هیات وزیران مبنی بر کاهش ساعت کاری ادارات به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی، اقدام به تغییر ساعت کار دستگاه های اجرایی نماید .
طبق ابلاغیه جدید استانداری هرمزگان مبنی بر پیش بینی هواشناسی در خصوص ورود موج گرما، ساعت کار ادارات این استان در هفته دوم مردادماه کاهش خواهد یافت و از ساعت شش و سی دقیقه صبح تا 13 و 30 دقیقه خواهد بود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.