محمدعلی سلیمی عصر جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت زمان حدود شش هزار دانش آموخته دانشگاهی جویای کار در هرمزگان در سامانه کارورزی ثبت نام کردند.
وی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح 150هزار نفر از دانش آموختگان دانشگاهی در سطح کشور آموزش خواهند دید که سهمیه استان هرمزگان 3 هزار و 915 نفر می باشد.
وی افزود: طرح کارورزی در واقع برای افزایش اشتغال مصوب شده تا برپایه آن فارغ التحصیلان دانشگاه در سنین 23 تا 34 سال به مدت ٦ ماه تا یک‌سال با توافق کارفرما در بنگاه‌ها، دوره کارورزی را به خوبی بیاموزند و کارورزان در این طرح زیر پوشش بیمه حوادث قرار ‌گیرند و یک سوم حداقل دستمزد به آنها پرداخت شود.
سلیمی تصریح کرد: دانش آموختگان دانشگاهها در تمام رشته های تحصیلی درگروه سنی مذکور که دو ماه از نام نویسی آنان در واحدهای کاریابی گذشته باشد می توانند کارورز شوند.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان خاطرنشان کرد : واحدهای صنعتی و تولیدی و خدماتی به ازای هرسه نفر شاغل بیمه شده مجاز به پذیرش یک نفر کارورز هستند.
وی اظهار کرد: نهادسازی و دستیابی به اشتغال شایسته یکی از اولویت های مهم طرح کارورزی است و سیاست ‌گذاری و مدیریت بهینه بازار کار و توسعه کارآفرینی می تواند در توانمندسازی و بسترسازی در این زمینه موثر باشد.
بیکاری دانش آموختگان یکی از مسایل مورد توجه برنامه ریزان و سیاستگذاران کشور است. موضوعی که به لحاظ اهمیت بازار کار به عنوان مرکز ثقل اقتصادی- اجتماعی و از نظر نقش های‌ اجتماعی محول شده به دانش آموختگان برای نیل به اهداف توسعه کشور اهمیت بسیاری دارد.
این مهم سبب شد تا در 1378 خورشیدی «طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاهی» با هدف افزایش مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و تسهیل جذب در بازار کار کشور در وزارت صنایع و معادن و وزارت راه و ترابری وقت پیشنهاد و در سال های 1386و 1387 خورشیدی نیز اجرا شود.
اما اجرای این طرح با موفقیت رو به رو نشد بنابراین در دولت یازدهم در 1395 خورشیدی اجرای این طرح برای سال 1396 خورشیدی در نشست شورای عالی اشتغال به تصویب رسید و برپایه ماده 71 قانون برنامه ششم باید از آغاز سال جدید برنامه اجرای آن شروع شود که اکنون دولت در تعامل با دستگاه های اجرایی آماده اجرای این طرح است.
در طرح کاروزی دانش آموختگان بیکار دانشگاه های هرمزگان پس از نام نویسی در سایت karvarzi.mcls.gov.irk می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.
هرمزگان بیش از هفده هزار دانش آموخته دانشگاهی بیکار دارد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.