به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد افشاری نژاد روز چهارشنبه با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و تبریک روز دختر، اظهار داشت: لقب ها و اسامی همانند فاطمه، طاهره، حمیده، محدثه و صدیقه، فاطمه معصوم و مرضیه از جمله نام های منتسب به حضرت معصومه (س) هستند که استفاده از آنها در نامگذاری کودکان مرسوم است.
وی افزود: از ابتدای سال 96 تاکنون، نیز 689 مورد دختر به نام ها و اسامی حضرت معصومه (س) در هرمزگان نامگذاری شده اند.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در همین بازه زمانی برای 725 دختر در هرمزگان از نام ها و اسامی حضرت معصومه (س) استفاده شده است.
حضرت فاطمه معصومه (س) در روز اول ذی القعده سال 173 هجری قمری در شهر مدینه چشم به جهان گشود و مرقدشان در شهر قم واقع است.
حضرت فاطمه معصومه (س) از با فضیلت ترین بانوان خاندان اهل بیت (ع)، دختر امام موسی‌ کاظم (ع) امام هفتم شیعیان و خواهر تنی امام رضا (ع) و از پرهیزگارترین زنان شیعه بوده‌اند.
شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل جایگاه ارزشمند کریمه اهل بیت(س) در میان شیعیان، در سال 1385 خورشیدی روز میلاد ایشان را «روز دختران» نامگذاری کرد تا با گرامیداشت مقام دختران از وجود آنها در مسیر رشد و پیشرفت جامعه بهره برد و اینگونه سبب حضور فعال آنان در جامعه شد تا بتوانند به خوبی چهره زن مسلمان را به جهانیان نشان دهند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.