به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر عصر دوشنبه در بازدید از نمایشگاه توانمندی های آموزشگاه های آزاد هرمزگان اظهار داشت: ایجاد اشتغال در مناطق محروم و کمتربرخوردار نیازمند ساز و کارهای ویژه ای است که یکی از آنها بهره مندی نیروی انسانی این مناطق از مهارت های فنی و حرفه ای است.
وی با تاکید بر توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در شهرهای میناب، بشاگرد و جاسک در شرق هرمزگان، گفت: ضرورت دارد امکانات خوابگاهی و مراکز شبانه روزی در شرق استان با هدف بهره مندی مردم این منطقه از آموزش های فنی و حرفه ای فراهم شود.
وی تاکید کرد: تأمین نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار یکی از مهم‌ترین مؤلفه های موفقیت بخش‌های مختلف اقتصادی است زیرا استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی و بهره‌وری مطلوب از منابع و امکانات برای رسیدن به توسعه پایدار در سایه وجود نیروی انسانی ماهر ممکن خواهد شد.
حجت الاسلام ذوالقدر خاطرنشان کرد: با توسعه آموزشهای فنی وحرفه ای و تلفیق علم، فن، هنر و مهارت اشتغال مولد و پایدار برای کارجویان و دانش آموختگان دانشگاهی ایجاد می شود.
لازم به ذکر است، به مناسبت هفته ملی مهارت نمایشگاه توانمندی های آموزشگاه های آزاد هرمزگان در 22 غرفه در رشته های فناوری اطلاعات ، فنی ،طراحی و دوخت و مراقبت و زیبایی برپا شده است.
علاقمندان می توانند صبح ها از ساعت 9 و سی دقیقه تا 12 و سی دقیقه و عصرها از ساعت 18 تا 22 از این نمایشگاه واقع در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان بازدید کنند.
از 31 تیر تا شش مرداد هفته ملی مهارت نامگذاری شده است .
هرمزگان دارای 11 مرکز آموزش فنی وحرفه ای ثابت (دولتی) و 157 آمــــوزشگاه آزاد (خصوصی ) است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.