به گزارش خبرنگار ایرنا، جاسم جادری یکشنبه شب در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان اظهار داشت: هدف ما مطرح کردن نام بزرگ هرمزگان و معرفی ظرفیت های این استان در دنیا می باشد که با افکار تنگ نظرانه و صحبت های حاشیه ای راه به جایی نخواهیم برد.
وی با بیان اینکه مدیران باید ضمن دوری از حواشی، وظایف اصلی خود را انجام دهند، افزود: توسعه صادرات با حرف محقق نمی شود و باید کالاهای خود را به طرف خارجی معرفی و برای ایجاد بازارهای جدید تلاش کنیم.
جادری با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه صادرات است، عنوان کرد: طبق اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت ملاک ارزیابی واحدها صادرات است و باید از طریق این کارگروه زمینه صادرات را فراهم کنیم.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: بین صادرکنندگان و تولید کنندگان باید رابطه مستقیمی برقرار شود و همچنین برنامه ریزی برای ارتقاء تعدادی از بنادر استان صورت گیرد.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: در راستای توسعه صادرات از استان ، نمایشگاه های توانمندی ها و فرصت های تجاری و اقتصادی هرمزگان در زمینه محصولات کشاورزی، شیلات، صنعت و معدن و خدمات با همکاری بخش خصوصی در کشورهای هدف برگزار شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان نیز در این نشست یکی از زمینه های شکست تحریم را توسعه روابط عنوان کرد و گفت: پروتکل های بین المللی برای ارتباط میان کشورها وجود دارد و بسترهای حقوقی آن فراهم است .
صالح دریانورد ادامه داد: سفر مدیران دولتی براساس پروتکل های بین المللی و نظارت های دستگاه های ناظر صورت می گیرد و سفر مدیران هرمزگان به ایتالیا نیز طبق این رویه انجام شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.