به گزارش خبرنگار ایرنا، جاسم جادری یکشنبه در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان هرمزگان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی برگزار شد، اظهار داشت: برای اولین بار در دولت تدبیر و امید منشور حقوق شهروندی تدوین شد و همه ارکان نظام باید برای آگاهی افراد جامعه به حقوق شهروندی تلاش کنند.
وی ادامه داد: منشور حقوق شهروندی باید نهادینه شود و استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت های آموزشی و تبلیغی برای آشنا کردن مردم با حقوق شهروندی در دستور کار قرار گیرد.
جادری با بیان اینکه حقوق شهروندی حقوق بدیهی انسان است و خداوند متعال به انسان کرامت بخشیده است، گفت: در صدر اسلام حقوق شهروندی در قالب آیات و روایات نازل شده و اساس آن طبق اعتقادات ماست.
جادری با اینکه استان هرمزگان کارکردی ملی دارد اما بودجه آن استانی است، تصریح کرد: سال گذشته 12 هزار و 400 میلیارد تومان درآمد گمرکات هرمزگان و دو هزار و 240 میلیارد تومان درآمد عوارض ارزش افزوده هرمزگان به حساب خزانه کشور واریز شد.
وی ادامه داد: روزانه هزاران کامیون جهت حمل و نقل کالا در هرمزگان تردد می کنند و مشکلات جاده ای و آلودگی هایی برای استان ایجاد می شود که نیاز است از محل این درآمدهای خوب، بودجه های خوبی نیز به استان برگردد.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: مطالبه مردم هرمزگان به عنوان حقوق شهروندی ، تخصیص سهم آنها به میزان مناسب از این درآمدها است تا آثار آن را در استان مشاهده کنند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.