به گزارش ایرنا ، اسحاق جهانگیری که عصر دوشنبه به همراه وزیر راه و شهر سازی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و به منظور بهره برداری از چندین طرح عمرانی، گردشگری و اقتصادی به جزیره کیش سفر کرده است صبح امروز با حضور در جزیره هندورابی ، فرودگاه این جزیره را افتتاح کرد.
طول باند این فرودگاه یک هزار و 485 متر است که با عرض 30 متر و شانه های هفت و نیم متری در طرفین می تواند پذیرای هواپیماهای هلی پد جداگانه با دو موقعیت توقف برای هلی کوپتر و نشست و برخاست هواپیماهای سبکی چون فوکر 50 و 100 ( با تمهیدات ) و ATR72باشد .
حجم خاکبرداری این فرودگاه 53 هزار و 500 و حجم خاکریزی آن 307 هزار متر مکعب است .
نخستین پرواز آزمایشی به این فرودگاه بهمن ماه سال گذشته انجام شد که یک فروند هواپیمای Y12 با 18 مسافر و در مدت زمان 12 دقیقه در فرودگاه هندورابی به زمین نشست.
معاون اول رییس جمهوری و هیات همراه عصر دوشنبه در سفری دو روزه به کیش ، ضمن بازدید از برخی پروژه های احداث شده ،طرح هایی چون تم پارک آبی روباز کشور ، مجموعه تفریحی و فرهنگی آوای خلیج ، هتل پنج ستاره ویدا ، نیروگاه و آب شیرین کن شماره 2 ،طرح تعریض موج شکن شرقی و پست اسکله رو - رو ، مارینا و مجموعه تفریحی دریایی را به صورت رسمی افتتاح کرد.
به گزارش ایرنا ، طرح توسعه جزیره هندورابی با رویکرد اکوتوریسم از سال 93 به دنبال تاکید رئیس جمهوری در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته و این سازمان نیز توسعه این جزیره را برمحور حفظ محیط زیست بکر و طبیعت هندورابی در دستور کار قرارداده است .
جانمایی و طرح فرودگاه اختصاصی جزیره هندورابی متناسب با چشم انداز توسعه این جزیره و برمبنای طرح جامع صورت گرفته و هدف از ساخت این فرودگاه ایجاد تسهیلات لازم برای آمد و شد گردشگران وسرمایه گذاران به این جزیره است .
در بهمن‌ سال 89 و پس از تصویب و ابلاغ طرح الحاق جزایر هندورابی و فارور کوچک و بزرگ به محدوده منطقه آزاد کیش، هندورابی به منطقه آزاد کیش الحاق شد.
با بهره برداری رسمی از فرودگاه هندورابی امکان سفر گردشگران به این جزیره فراهم می شود .
جزیره هندورابی از توابع بخش کیش شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان واقع در جنوب ایران و در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته‌است.
جزیره هندورابی با 22.8 کیلومتر مربع مساحت، در فاصله 325 کیلومتری بندر عباس و 133 کیلومتری بندرلنگه قرار دارد .
این جزیره سرزمینی هموار و بدون عارضه طبیعی که از یک رشته ارتفاعات کوتاه پوشیده است که کرانه های آن با شیب ملایمی به دریا منتهی می شود.
1630*1641/ 1484
خبرنگار : مریم زبان دان ** انتشار دهنده :خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.