به گزارش خبرنگار ایرنا، الله مراد عفیفی پور شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از دریانوردان نمونه به مناسبن روز جهانی دریانوردان اظهار داشت: یک چهارم از 130 هزار دریانورد کشور در این استان فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: در جهان کنوانسیون های مختلفی برای ارتقاء زندگی دریانوردان وجود دارد که ایران هم استانداردهای آنها را اجرا می کند.
وی اضافه کرد دریانوردان بر اساس کنوانسیون و استانداردهای آموزشی جهانی گواهی نامه خود را دریافت می کنند و ایران جز اولین کشورهایی است که این استانداردها را اجرا کرده و می کند
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: توجه به این استانداردهای آموزشی باعث شده دریانوردان ایرانی با کیفیت ترین و بهترین دریانوردان جهان باشند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابراز داشت: علاوه بر آن این توجه به آموزش های دریانوردی و استاندارهای لازم آن باعث شده کمترین چالش ها را در زمینه دریانوردی داشته باشیم.
عفیفی پور ابراز داشت: در زمینه کار دریانوردی هم ایران توانسته استاندارهای بالایی را ارائه کند به گونه ای که دریانوردان خارجی برای حل مشکل های خود به ما مراجعه می کنند.
وی افزود: دریانوردی ارتباط بین ملت های و کشور ها را تقویت کرده و نقش به سزایی در نشان دادن الگوی شخصیتی کشورها و نظام های سیاسی آنها برای سایر کشورها و ملت ها دارد.
به گفته وی، رفتار و منش دریانوردانی که در آب های داخلی و خارجی تردد می کنند نشان دهنده فرهنگ غنی و هویت جامعه ایرانی است.
وی یادآور شد: 9 هزار شناور ثبت شده در هرمزگان وجود دارد که هفت هزار شناور در آب های داخلی و بقیه در آب های بین المللی تردد می کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطر نشان کرد: شناورهایی که در آب های خارجی تردد می کنند توانسته اند اعتبار ایران را در جهان افزایش می دهند.
عفیفی پور بیان کرد: ایران دارای پنج هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی است که 2 هزار و 237 کیلومتر آن در هرمزگان قرار دارد و این استان به تنهایی 40 درصد نوار ساحلی و اعتبار دریایی کشور را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: امروز افزون بر 90 درصد تجارت ایران و 80 درصد تجارت جهان از طریق دریا انجامی می شود که کشور از میانگین جهانی بالاتر است.
چهار تیر مان به عنوان روز جهانی دریانوردان و دوم تا نهم مهر به عنوان هفته ملس صنعت دریانوردی نام گذاری شده است.
3219/6048
خبرنگارک عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.