به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالعلی صاحب محمدی یکشنبه در نشست با استاندار هرمزگان اظهار داشت: ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با تمام توان ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم در سراسر کشور را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به فعالیت های این ستاد در بخش های مختلف، گفت: در حوزه بهداشت و درمان 13 بیمارستان را در کشور در دست احداث و تکمیل داریم.
معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: هم اکنون بیش از پنج هزار کلاس درس را نیز در قالب بیش از هزار مدرسه در سطح کشور در دست احداث و تکمیل داریم.
صاحب محمدی خاطرنشان کرد: بیش از 85 درصد فعالیت‌های ما از نظر جغرافیایی در مناطق محروم و از نظر ماهیت، در چارچوب اقتصاد مقاومتی است.
این مقام مسئول با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه جزیره هرمز توسط این ستاد، گفت: زنجیره تکمیلی طرح پالایشگاه هرمز و ستاره خلیج فارس باید شکل گیرد و طرح پتروشیمی پاک تکمیل کننده این زنجیره است.
وی اضافه کرد: اقدامات لازم برای انتقال پالایشگاه هرمز به جاسک انجام شده و اجرای آن به زودی در جاسک آغاز خواهد شد و در نهایت 50 درصد خوراک پتروشیمی پاک بندرعباس از پالاشگاه هرمز و بخش قابل توجهی نیز از پالایشگاه ستاره خلیج فارس تامین خواهد شد.
وی اظهار داشت: طرح پتروشیمی پاک بندرعباس ظرفیت تولید شش میلیون تن در سال را دارد و مراحل احداث آن برای هشت هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد و فروش محصولات آن سالیانه 130 هزار میلیارد ریال خواهد بود.
دو طرح بزرگ اقتصادی پالایشگاه هرمز در سواحل مکران در شهرستان جاسک و پتروشیمی پاک بندرعباس در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) احداث می شود که موجب تکمیل زنجیره پالایشگاه ستاره خلیج فارس و پالایشگاه هرمز خواهد شد.
پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس که مرحله نخست آن اردیبهشت 96 با حضور رئیس جمهوری بهره برداری شد، معادل 66 درصد مجموع تولید دیگر پالایشگاه های کشور، بنزین تولید می کند.
عملیات احداث پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس با هدف قطع وابستگی کشور به بنزین وارداتی و کاهش فروش خام نفت از بهمن 1385 آغاز شد.
این پالایشگاه بزرگترین پالایشگاه جهان به لحاظ وسعت بوده و مساحت 700 هکتاری پیش بینی شده برای آن، قابلیت توسعه این طرح در آینده را فراهم کرده است.
این پالایشگاه در 15 کیلومتری غرب بندرعباس، در مجاورت پالایشگاه نفت بندرعباس و مجتمع بندری شهید رجایی قرار دارد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.