دکتر ایمان زارعی عصر شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون ذخایر خونی این استان سیر نزولی یافته و در صورت ادامه این روند، تامین خون در مراکز درمانی استان با مشکل مواجه خواهد شد.
دکتر زارعی ادامه داد: نیاز خونی استان به تمام گروههای خونی می باشد، اما گروههای خونی o. و b. منفی بیشتر در استان نیاز است.
وی با اشاره به اینکه نیاز ماهانه هرمزگان سه هزار و 500 واحد خون در ماه است ، خاطرنشان کرد : از مردم می خواهیم با قرار دادن اهدای خون در برنامه زندگی خود هر روز مشارکت خود را در این عمل نیک و خیر بیشتر کنند.
این مقام مسوول با بیان اینکه پایگاه های انتقال خون هرمزگان در دو نوبت صبح و عصر آماده خونگیری است، گفت: اهدا کنندگان خون باید در نظر داشته باشند که ارائه اصل کارت شناسایی (کارت ملی و یا شناسنامه و گواهینامه دارای کدملی) جهت اهدای خون الزامی است.
مدیرکل انتقال خون هرمزگان بیان داشت: اهدای خون در ایران یک امر بطور کامل داوطلبانه بوده و هر کسی که از نعمت سلامتی برخوردار باشد با شرایط سنی 18 تا 60 سال ، وزن بالاتر از 50 کیلوگرم و فشار خون طبیعی می تواند داوطلب مناسبی برای اهدای خون باشد.
هرمزگان از نظر مبتلایان به بیماری تالاسمی در رتبه دوم کشور قرار دارد و یک هزار و 500 بیمار تالاسمی دارد که سه برابر متوسط کشور است.
بیماران دیالیزی و بیماران دارای اختلال انعقادی خون نیز از دریافت کنندگان دائمی فرآورده های خونی هستند که هرمزگان دارای 400 بیمار دیالیزی و 160 بیمار دارای اختلال انعقادی است.
6048/7198
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.