به گزارش خبرنگار ایرنا، جاسم جادری یکشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر مهمترین آسیب اجتماعی است و در راستای پیشگیری از اعتیاد نیاز است برنامه های آموزشی اجرا شود.
وی ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مسائل پیچیده اجتماعی در عصر حاضر و زمینه ساز بروز بسیاری از آسیب ها و انحراف های اجتماعی است و مواد مخدر و روان گردان ها به عنوان زلزله خاموش نامبرده می شوند که جوانان را تهدید می کند.
جادری افزود: در بحث پیشگیری سازمان بهزیستی و علوم پزشکی اقدامات خوبی در استان هرمزگان داشته اند و پس از درمان اعتیاد نیز باید برای افراد بهبود یافته شغل ایجاد شود تا به نیروی مولد برای جامعه تبدیل شوند.
استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در هفته مبارزه با مواد مخدر قرار داریم، خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری نیاز است برنامه های آموزشی در این هفته اجرا شود.
جادری بیان داشت: نقش خانواده ها و معلمان نیز در زمینه پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد بسیار مهم و تاثیرگذار است که نیاز است برنامه های مناسبی در این زمینه اجرا شود.
وی افزود: ارائه آموزش، اطلاعات و دانش فنون جدید به افراد جامعه در خصوص خطرهای بهره گیری از مواد مخدر بسیار مهم و تاثیرگذار است.
جادری با تاکید بر لزوم پیشگیری از گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر، خاطرنشان کرد: آگاه سازی عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان از خطرهای مصرف مواد و افزایش مهارت های زندگی از مهم ترین راهبردهای پیشگیری است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.