به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مهدی هاشمی یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان از خرداد ماه سال گذشته در هرمزگان، اظهار داشت: بر اساس این قانون همه اسناد پیش فروش ساختمان باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شوند.
وی افزود: دفاتر املاکی که از اجرای قانون پیش فروش خودداری کنند از پلمب سه ماهه تا لغو کامل پروانه مجازات خواهند شد.
این مقام مسئول گفت: به تمام خریداران در این حوزه نیز توصیه می شود به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، قبل از انعقاد هرگونه قرارداد پیش خرید ساختمان از کانون سردفتران و دفتریاران استان مشاوره حقوقی دریافت کنند.
هاشمی با اشاره به قانون جامع ثبت اسناد و املاک، تصریح کرد: براساس این قانون همه اسناد فیزیکی موجود به اسناد الکترونیکی تبدیل خواهند شد و در این راستا 157 هزار سند تاکنون در هرمزگان الکترونیکی شده اند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان با اشاره به فعالیت 18 سامانه برخط دراداره ثبت اسناد افزود: بیش از 92 درصد از خدمات ثبت اسناد بصورت مکانیزه می باشد که امکان جعل اسناد را از بین برده است.
وی در خصوص صدور سندهای تک برگی در هرمزگان نیز گفت: بر اساس قانون جامع حدنگار تا سه سال آینده همه سندهای مالکیت دفترچه‌ای باید تبدیل به سند تک برگی شوند و در همین راستا اکنون سند تک برگی 20 هزار و 813 هکتار از اراضی شهری استان و 90 درصد زمین‌های ملی هرمزگان مشخص شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.