به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمدباقر سلیمی شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال 11 هزار و 404 تخلف حادثه ساز در هرمزگان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 24 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به کاهش 43 درصدی تصادفات رانندگی در هرمزگان در مدت مذکور ، خاطرنشان کرد: در این مدت در مجموع 575 فقره تصادف منجر به فوت ، خسارتی و جرحی در استان رخ داده است.
سرهنگ سلیمی مهم ترین عامل بروز تخلفات حادثه ساز رانندگی را سرعت غیر مجاز عنوان کرد و افزود: توجه نکردن به جلو ،رعایت نکردن حق تقدم عبور و ناتوانی در کنترل وسایل نقلیه از دیگر عوامل بروز حوادث رانندگی است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان با اشاره به اینکه 75 نقطه حادثه خیز در معابر شهری استان شناسایی شده، گفت: از مسئولان امر خواستاریم به منظور کاهش حوادث، در رفع مشکل این نقاط اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی به طرح بخشودگی دو برابری جرایم رانندگی اشاره کرد و افزود: رانندگان تا پایان آذرماه سال جاری فرصت دارند با مراجعه به دفاتر «پلیس +10» و یا «سایت راهبر» جریمه های خودرو خود را بدون اعمال «جریمه دوبرابری» پرداخت کنند.
سرهنگ سلیمی نبود فناوری های نوین مدیریت و کنترل ترافیک را جدی ترین چالش شهری در هرمزگان دانست و گفت: متاسفانه عمده تصادفات استان در شب ها اتفاق می افتد و کنترل دستی سرعت در شب نیز نمی تواند عامل بازدارنده سرعت در جاده‌های درون شهری باشد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.