سید تقی موسوی پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه مدرسه در رشد و پرورش شخصیت کودکان نقش بسزایی دارد و شاخص های تربیتی از سنین کودکی شکل می گیرد، طرح نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان در رابطه با توانمندسازی، حمایت های اجتماعی و روانی و تحکیم خانواده در دولت یازدهم اجرایی شد.
وی بیان داشت: طرح نماد، یک برنامه علمی و تخصصی است که محتوای آموزشی آن از سوی اساتید و صاحب‌نظران دانشگاه های علامه طباطبایی ، علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشکده علوم اجتماعی و روانشناسی تهیه شده است.
موسوی اضافه کرد: این طرح اهدافی مانند اجتماع پذیری، ارتقای مهارت های زندگی، توانمندی نه گفتن به تعارف های اشتباه و پیشگیری از لغزش ها را در نظر دارد.
وی افزود: اطلاعات دانش آموزان ، اولیا و معلمان پس از آزمون های خطرپذیری، کلنیکی و غربالگری شناسایی و در سامانه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ثبت می شود.
رییس اداره پیشگیری و سلامت اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: اطلاعات ثبت شده در سامانه نماد در اختیار نهادهای مشاوره و مددکاری مانند بهزیستی، مشاوران و کمیته امداد قرار می گیرد.
موسوی افزود: در سامانه نماد بسته های خدماتی و آموزشی مانند مشاوره از راه دور، سنجش سلامت و کتابچه راهنمایی نیز برای استفاده والدین بارگذاری شده است.
طرح نماد با همکاری 9 نهاد از جمله وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، وزارت کشور، معاونت پیشگیری قوه قضائیه، بنیاد برکت، کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور برای دانش آموزان در دو مقطع 6 ساله اول و 6 ساله دوم تحصیلی اجرایی می شود و محوریت تدوین محتواهای آموزشی برعهده سازمان بهزیستی کشور است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.