به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق اکبری چهارشنبه در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان که به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه انجام شد، اظهار داشت: ورزش یکی از راهکارهای مناسب به منظور پیشگیری از وقوع جرایم و نابهنجاری های اجتماعی و زمینه ساز تحقق سلامت اقشار مختلف مردم است.
وی با بیان اینکه مقوله ورزش وجوانان حوزه ای بسیار مهم و سرنوشت ساز است، تصریح کرد: اعتقاد داریم به هر میزان در مقوله ورزش خرج شود،هزینه نیست بلکه گامی در جهت سازندگی جامعه و نسل جوان و مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی می باشد.
حجت الاسلام اکبری در ادامه این دیدار پیرامون فاجعه هفتم تیر و شهادت مظلومانه شهید دکتر بهشتی رئیس دیوان عالی کشور و72تن از یاران با وفایش و همچنین نقش وجایگاه دستگاه قضایی در حکومت اسلامی وحفظ آسایش وامنیت جامعه مطالبی بیان کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، بیان داشت: این اداره کل در زمینه ورزش در خدمت و در کنار دستگاه قضایی استان و آماده ی هرنوع همکاری می باشد.
غلامعلی دانشور تصریح کرد: با تلاش های انجام شده و حمایت های مسئولان استان و براساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی وزارت ورزش و جوانان، این اداره کل در 9 شاخص توسعه ی ورزش همگانی،مجمع خیرین ورزشیار،توسعه ی امور فرهنگی،تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی ،آموزش هیئت های ورزشی و باشگاهها،آموزش کارکنان ،پژوهش و شورای راهبردی، حجاب و عفاف و امربه معروف و نهی از منکر جزء پنج دستگاه برتر استان هرمزگان بوده است.
در شامگاه 7 تیر سال 1360 آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی رئیس دیوان عالی کشور که در آن زمان بلند پایه ‌ترین مقام قضایی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شد در حادثه بمب ‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط سازمان مجاهدین خلق در حین سخنرانی به شهادت رسید.
جهت ارج نهادن به مقام والای قضا و قضاوت و تکریم از مقام شامخ شهید آیت الله دکتر بهشتی، بنا به پیشنهاد قوه قضائیه، شورای فرهنگ عمومی کشور هفته اوّل تیرماه را بعنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری کرد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.