در این سرمقاله آمده است: بسیج رسانه همچون که مدت کمی از فعالیت آن می گذرد هم می تواند به مانند سایر قشرهای بسیجی نقش مهمی را داشته باشند.
بسیج رسانه استان هم برای امسال ویژه برنامه هایی از جمله حمایت از نشریات برای حضور در نمایشگاه مطبوعات، انتشار فراخوان مقاله و تجلیل از خبرنگاران و رسانه های برتر، آموزش های تخصصی خبرنگاران، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی و... را در برنامه دارد و تاکنون طرح های پژوهشی در بخش های مرتبط بارسانه را اجرا کرده است و بزوی کارگروه های مختلف هم فعالیت های خود را آغاز خواهد نمود.
اما جدای از آن ، بسیج رسانه و خبرنگاران بسیجی بایستی با روحیه جهادی وارد عرصه اطلاع رسانی شوند. محرومان جامعه منتظرند که فریادهای خاموش شان و دردهایی که به زخم تبدیل شده اند، توسط جهادگران بسیجی در رسانه های مختلف از جمله صداوسیما، نشریات، خبرگزاری ها، سایت ها و پایگاه های خبری و تحلیلی و حتی فضای مجازی اثرگذار به تصویر و قلم درآیند تا تدبیری برای رفع مشکلات این قشر و برگشت امید به روح وتنشان اندیشیده شود.
برای تحقق این مهم نیاز است که رسانه های مختلف مشکلات مناطق محروم، محلات حاشیه ای، روستاها و مناطق دورافتاده را منعکس کنند تا دولتمردان از کاستی های این مناطق بیشتر اطلاع داشته باشند و برای رفع آنها برنامه ریزی واقدام کنند.
زیرا در حال حاضر گزارش ها از مناطق محروم استان نشان می دهد که عمق محرومیت همچنان نهفته است و کمتر کسی از آن اطلاع دارند.
خانواده هایی که در اوج گرما در استان بدون لوازم اولیه مورد نیاز زندگی از جمله کولر، یخچال ، تلویزیون و... زندگی می کنند یا دانش آموزانی که بدلیل فقر مجبور به ترک تحصیل می شوند و یا خانواده هایی که توان مالی درمان راندارند. کودکان ونوجوانانی که فاضلاب های روانی تفریحگاه شان شده است، مدارسی که دراین مناطق فقط نام مدرسه رادارند و... دردهایی است که فقط جهادگرانی رسانه ای با روحیه بسیجی می توانند اقدام به انتشار و پخش آن کنند که امیدواریم امسال بسیج رسانه استان، اردوهای رسانه ای به مناطق محروم شهری وروستایی آغاز نماید و رسانه ها و خبرنگاران هم فارغ از اختلاف سلیقه ها و دیدگاه های جناحی وسیاسی و فقط مخلصانه برای رضای خدا و رفع مشکلات مردم، خواسته ها و مشکلات مردم را منعکس نمایند تا اینکه قشرهای مختلف و بخصوص محرومان، اثرات وجودی بسیج رسانه برایشان ملموس باشد.
خوانندگان ادامه این مقاله را در صفحه دوم روزنامه دریا شماره 2515 دنبال کنند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.