امید ذاکری روزچهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 98 هکتار از زمین یادشده در قالب تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع در مراحل اولیه و قبل از تصرف توسط نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی پیشگیری و جلوگیری از تصرف شد.
وی بیان داشت: 113 هکتار از اراضی ملی هم در قالب اجرای احکام اراضی تصرفی سنواتی رفع تصرف شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهارکرد: پیشگیری و رفع تصرف از اراضی ملی استان، با تلاش گشت ها و کشیک های شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری سراسر استان و با حمایت دستگاه قضا و شورای حفاظت از اراضی صورت گرفت.
ذاکری گفت: با برقراری کشیک شبانه روزی یگان حفاظت و اقدامات پیشگیرانه ، در تعطیلات نوروز سالجاری برای نخستین بار هیچ گونه زمین ملی تصرف شد و در همان مراحل اولیه با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت در 15 عملیات، از تصرف 12 و نیم هکتار از اراضی ملی در ایام نوروز پیشگیری شد.
وی یادآورشد: در اوایل هفته جاری هم پنج هزار و 300 متر مربع از اراضی ملی واقع در شهرستان جاسک به ارزش 13 میلیارد و 450 میلیون ریال از دست متصرفان خارج و به حساب بیت المال برگشت داده شد.
وی از مردم خواست در حفاظت و صیانت از منابع طبیعی یاری نمایند و هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و آتش سوزی جنگل و مرتع را از طریق سامانه تلفنی 1504 به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اطلاع رسانی کنند.
سال گذشته حدود 206 مورد رفع تصرف اراضی در هرمزگان صورت گرفت که سودجویان خود را مدعی و صاحب ملک می دانستند که اگر در بحث پیشگیری اقدامی نمی شد 206 پرونده تشکیل و زمان زیادی از نیروی انتظامی و مراجع قضایی گرفته می شد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.