به گزارش ایرنا، سید پرویز محبی چهارشنبه در بازدید از این طرح افزود: دریچه های سایت آبرسان پرورش میگوی سایه خوش از زمان ساخت در سال 80 تاکنون تعمیر و مرمت نشده بود که هم اکنون با حمایت های استانداری به چرخه تولید بازگشت.
وی بیان داشت: دریچه های سایت سایه خوش، با تکنولوژی داخلی و مواد ضد خوردگی و مقاوم در برابر آب شور در مجموعه کشتی سازی خلیج فارس ساخته شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه پرورش دهندگان میگو، در تامین آب این سایت از دریا با مشکل اساسی مواجه بودند، گفت: هدف از اجرای این طرح حمایت از توسعه تولید و اشتغال پایدار در این مجموعه تولیدی است و نصب این دریچه می تواند کمک بسیار موثری در افزایش زمان آبگیری و پایداری تامین آب شور مورد نیاز پرورش دهندگان و در نتیجه افرایش تولید به دنبال داشته باشد.
محبی اظهارکرد: در سال گذشته، سایت پرورش میگو سایه خوش تعداد 80 مزرعه و درسطح 810 هکتار فعال بود و با تولید 2400 تن میگو، به طور مستقیم 400 نفر مشغول بکار شدند و امسال هم با افزایش سطح زیرکشت تولید این سایت افزایش خواهد یافت.
استان هرمزگان با داشتن 30 هزار صیاد، 22 بندر صیادی و یکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی جایگاه نخست صید آبزیان را در بین استان های کشور دارد و در تکثیر و پرورش آبزیان نیز پیشرو است.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب هرمزگان مرکز بندرعباس قرار دارد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.