سید پرویز محبی دوشنبه به خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید ظرفیت های پرورش میگو بندرعباس که به صورت منفعل بود به خوبی دیده شد و در حال حاضر گامهای خوبی در این زمینه برداشته ایم.
محبی احداث و به بهره برداری رسیدن دو سایت پرورش میگو 400 هکتاری واقع در شرق شهرستان بندرعباس(منطقه شور اول و دوم) را گامی مهم در راستای تولید،اشتغال و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: با احداث و بهره بردای هر یک از این مزارع برای افزون بر 200 نفر اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: فعالیت های شیلاتی با محوریت تولید میگوی پرورشی یکی از برنامه های مهم شیلات هرمزگان محسوب می شود و دولت تدبیر و امید نیز توجه ویژه ای به این بخش داشته است.
محبی اظهار کرد: در نتیجه فعالیت های صورت گرفته میزان تولید میگوی پرورشی از 3هزارو 200تن درسال 92 باافزایشی سه برابری به 9هزارتن در سال 95رسیده است.
وی ابراز داشت: با بهره برداری از هشت سایت پرورش میگو به مساحت سه هزارو800 هکتار،ظرفیت تولید میگوی این استان درآینده نزدیک تا 18هزارتن قابل افزایش است.
این مقام مسئول در شیلات ایران بیان داشت: وسعت استخرهای پرورش میگوی هرمزگان نیز از یکهزار و 413 هکتار در سال 92 به حدود 3 هزار هکتار در سال 95افزایش یافته است.
وی از افزایش تولید در واحد سطح بعنوان یکی دیگر از اهداف اداره کل شیلات هرمزگان نام برد و گفت: میزان برداشت میگوی پرورشی از 2 هزار و 219 کیلوگرم در هکتار در سال92 به سه هزار و 300 کیلوگرم در سال 95 افزایش یافته است.
به گفته محبی تولید لارو میگو نیزاز 363 میلیون قطعه در سال 92 به یک هزار و70 میلیون قطعه در سال 95 رسیده که این نشان از فعالیت های شیلات هرمزگان در راستای گسترش فعالیت های آبزی پروری و اقتصاد مقاومتی دارد.
مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: درمدت یاد شده تعداد مزارع پرورش میگوی هرمزگان نیز از 160 مزرعه در سال 92 به 285 مزرعه در سال 95 افزایش یافته است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.