به گزارش یکشنبه شب خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه انجام شد، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده و صدور احکام مناسب، سال گذشته میزان هشت درصد از جمعیت کیفری زندان های هرمزگان کاسته شد.
وی با یادآوری اینکه یکی از مهمترین عوامل مؤثر در کاهش جمعیت کیفری زندان ها اعمال عفو می باشد، خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد قابل توجهی از زندانیان مشمول عفو یا تخفیف مجازات شده اند.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به قاطعیت دستگاه قضایی در مقابله با پدیده شوم زمین خواری، دریاخواری و کوه خواری، گفت: در همین راستا سال گذشته 265 پرونده منتهی به قرار نهایی شده ، 404 نفر متهم مورد بازجویی قرار گرفتند و 2 هزار و 13 هکتار از اراضی رفع تصرف و 90مورد قلع و قعم انجام شد.
وی با بیان اینکه هرمزگان جزء استان های امن کشور است، افزود: با صدور به موقع دستورات و احکام قضایی و اجرای احکام، نسبت به برخورد قاطعانه با تمام افرادی که امنیت شهروندان را هدف قرار می دهند، اقدام می کنیم و به افراد وابسته به گروهک های تروریستی و گروهک های بی ریشه و بی هویت امان نمی دهیم و اگر به عنوان جنگ وارد شوند محارب و مفسد فی الارض هستند و در اسرع وقت به پرونده آنها رسیدگی می شود.
حجت الاسلام اکبری یادآور شد: متوسط رسیدگی به پرونده ها در سالجاری در هرمزگان ، 102.6 دهم درصد است که بر این اساس رتبه استان در کشورچهارم می باشد.
وی افزود: 11.4 از موجودی پرونده ها در دستگاه قضایی هرمزگان در سال گذشته کاسته شده و تعداد کل پرونده های موجود به 38 هزار و پانصد پرونده تقلیل یافته که در تاریخ دادگستری استان هرمزگان با توجه به افزایش جمعیت و افزایش دعاوی بی نظیر می باشد.
در شامگاه 7 تیر سال 1360 آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی رئیس دیوان عالی کشور که در آن زمان بلند پایه ‌ترین مقام قضایی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شد در حادثه بمب ‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط سازمان مجاهدین خلق در حین سخنرانی به شهادت رسید.
جهت ارج نهادن به مقام والای قضا و قضاوت و تکریم از مقام شامخ شهید آیت الله دکتر بهشتی، بنا به پیشنهاد قوه قضائیه، شورای فرهنگ عمومی کشور هفته اوّل تیرماه را بعنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری کرد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.