به گزارش خبرنگار ایرنا، خلیل قاسمی یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مدتت مذکور 183 هزار تن مواد معدنی به ارزش بیش از پنج میلیون دلار توسط واحدهای معدنی استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد داشته است.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر مواد معدنی هرمزگان به کشورهای حوزه خلیج فارس و جنوب آفریقا صادر می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: از ابتدای امسال تا امروز بیش از یک میلیون تن سنگ آهن، خاک سرخ، سنگ آهک، مخلوط کوهی، مارن، سنگ نمک، کرومیت، سنگ لاشه و شن وماسه از معادن استان استخراج شده است.
قاسمی با اشاره به نقش مهم معادن در رشد اقتصادی کشور، تصریح کرد: در همین راستا بسیاری از مشکلات معدن‌داران در زمینه محدوده‌های معدنی و تعارض آنها با سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر به سرعت بررسی و رفع می‌شود و اگر توجه کافی به این بخش صورت گیرد و امکان صادرات مطلوب مواد معدنی فراهم آید، قابلیت ایجاد اشتغال بسیار بالایی در این حوزه وجود دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اضافه کرد: معادنی نظیر کرومیت، خاک سرخ، مصالح ساختمانی، نمک، گوگرد، آهن و ... در هرمزگان وجود دارند که به لحاظ غنای مواد معدنی ارزش بالایی دارند، بنابراین مشتریان جهانی نیز به دنبال چنین معادنی می‌گردند که باید به توسعه صادرات آنها کمک کنیم.
هرمزگان 310 معدن فعال سنگ آهن ، سنگ گچ ، نمک ، مرمریت ، خاک سرخ و شن و ماسه با ذخیره اسمی 27 میلیون تن دارد.
حدود سه هزار نفر به طور مستقیم در معادن استان هرمزگان فعالیت می کنند.
ارزش صادرات صنعتی و معدنی کشور برای امسال در شرایطی 61 میلیارد دلار هدفگذاری شده است که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اهمیت نقش معدن در دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید می کند.
به گزارش ایرنا، بر اساس اهداف کمی بخش صنعت، معدن و تجارت در سال 1396 ارزش صادرات صنعتی و معدنی باید به 61 میلیارد دلار برسد، در حالی که این میزان در سال 1393، 32 میلیارد دلار ثبت شده بود.
ارزش صادرات صنعتی و معدنی در افق چشم انداز 1404 نیز 121 میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.