به گزارش یکششنبه خبرنگار ایرنا، حمید ساعد پناه به خبرنگاران اظهار داشت: میزان مصرف برق در هرمزگان در سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 10 درصد رشد داشته است.
وی افزود: اولویت مصرف برق شبکه خانگی است و برق توزیعی حوزه کشاورزی و صنعت در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف، قطع یا سهمیه بندی می‌شود.
ساعد پناه خاطرنشان کرد: علت قطعی برق در ساعات اولیه صبح نوسازی و تعمیر شبکه توزیع برق و در ساعات نزدیک به پیک مصرف افزایش دما و استفاده بیش از انداره مصرف برق است.
وی بیان داشت:حدود 82 درصد تعداد مشترکان خانگی، 67 درصد میزان مصرف برق استان را به خود اختصاص داده اند که با این حساب، بیشترین مصرف برق در هرمزگان مربوط به بخش خانگی است.
این مقام مسئول ادامه داد: بیشترین مصرف برق مشترکان خانگی مربوط به لوازم سرمایشی است که سرویس و شست و شوی منظم این دستگاه ها نقش بسزایی در کاهش مصرف برق دارد.
وی از مشترکان خواست برای جوگیری از خاموشی های بیشتر و ناپایداری در برق رسانی و هدر رفت انرژی ، از لوازم برقی بویژه دستگاه های سرمایشی استفاده بهینه داشته باشند و دمای کولرهای گازی را روی 24 درجه تنظیم کنند.
ساعد پناه یادآورشد: سقف پیک بار استان یکهزار و 946 مگاوات تعیین شده که انتظار می رود مشترکان با مدیریت بهینه مصرف برق این میزان را ثابت نگه دارند.
وی اضافه کرد: با عبور مصرف از سقف تعیین شده ناپایداری در شبکه توزیع برق افزایش می یابد.
در حال حاضر از حدود 640هزار مشترک برق هرمزگان، 82 درصد مشترکان خانگی هستند که این مشترکان 67 درصد مصرف انرژی برق را به خود اختصاص داده اند.
با توجه به شرایط آب و هوایی خاص هرمزگان و لزوم بهره مندی همه از نعمت برق، رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان امری مهم و ضروری به منظور پیشگیری از خاموشی ها است .
به گفته کارشناسان حوزه انرژی برق، از جمله وسایل پرمصرف برقی کولرهای گازهای است که می توان با تنظیم آن در دمای 24 تا 26 درجه مصرف برق را کاهش داد.
ساعت اوج مصرف برق 13 تا 17 و 19 تا 23 است که مدیریت مصرف آن به ویژه در ساعت های اوج نقش مهمی در پیشگیری از خاموشی دارد.
دمای هوای هرمزگان در چند وقت اخیر افزایش قابل توجهی داشته و در برخی شهرها از جمله رودان به 51 درجه رسیده است.
سالانه 2هزارو 900 مگاوات برق توسط سه نیروگاه بزرگ و چند نیروگاه کوچک در این استان تولید می شود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.