به گزارش یکشنبه خبرنگار ایرنا، دکترعبدالجبار ذاکری درکارگروه تخصصی سلامت وامنیت غذایی شهرستان بندرعباس بیان داشت: عرضه محصولات پروتئینی مانند انواع ماهی و فرآورده های دریایی به دلیل فساد پذیری زیاد و مسمومیت های مختلفی که ممکن است برای انسان ایجاد نمایند، باید در شرایط بهداشتی و کنترل شده ای صورت پذیرد.
وی افزود: شهرداری بهتر است تعداد بازارهای عرضه ماهی در سطح شهر را افزایش دهد تا فروشندگان آبزیان به جای دست فروشی ماهی و میگو در معابر و روی زمین، در محیط های کاملا بهداشتی اقدام به عرضه آبزیان کنند.
فرماندار بندرعباس نیز در این نشست با اشاره به مطرح شدن مساله ساماندهی عرضه آبزیان در محلات و سطح بازار شهر بندرعباس در کارگروه تخصصی سلامت هرمزگان، گفت: شهرداری موظف است تا در سه نقطه پشت شهر و خواجه عطاء و نخل ناخدا مکان های مناسب برای حضور دست فروشان ایجاد نماید.
احمد پویافر بیان داشت: شهرداری باید با همکاری و هماهنگی در این زمینه رایزنی‌هایی با سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام دهد تا با مشخص شدن زمین برای ایجاد این بازارچه عملیات اجرایی احداث این مکان آغاز و نیز شرکت تعاونی صیادان دست فروشی که بدون جا و مکان هستند برابر مقررات مربوطه به مکان های مورد نظر هدایت شوند.
رئیس کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی بندرعباس یادآور شد: شیلات با همکاری شرکت تعاونی صیادان، شبکه توزیع آبزیان را ساماندهی و با همکاری مرکز بهداشت و دامپزشکی بر عرضه بهداشتی و صحیح آبزیان نظارت و در صورت بروز هرگونه تخلف به شدت و از مجاری قانونی با آن برخورد کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان اواسط خردادماه امسال در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت در عرضه آبزیان، گفت: فرمانداری بندرعباس به اتفاق شهرداری و سایر نهاد های ذیربط نسبت به ساماندهی این موضوع مهم اقدام کنند.
بهروز اکرمی هرمزگان بیان داشت: یکی از موضوعاتی که مدتهاست به آن پرداخته می شود و کماکان بدون حل باقی مانده، ساماندهی نشدن عرضه آبزیان در برخی از محلات و سطح بازار بندرعباس است که با توجه به گرمای هوا ، باید هر چه سریعتر این موضوع بررسی و حل شود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.