به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، مسعود پاکزاد در نشست با هیات سرمایه گذاری کشور چین (مدیران شرکت POWERCHWA)افزود:این مزیت شامل وجود ذخائر عظیم نفت و گاز ، همجواری با منطقه استراتژیک عسلویه ، وجود مناطق ویژه اقتصادی و وجود تاسیسات و زیرساخت های پنجگانه حمل و نقل است.
وی ادامه داد: این شاخص ها وتوانمندیهای استان هرمزگان موجب شده فرصتی بی نظیر را برای سرمایه گذاران در زیرساخت های این استان فراهم کند.
وی یاد آور شد: استقرار صنایع بزرگ نظیر پالایشگاهها ،صنایع ، موقعیت ویژه ترانزیت کالا به آسیای میانه و قفقاز ، رتبه اول در ترانزیت کالا از دیگر عواملی است که هرمزگان را به استانی شاخص در حوزه سرمایه گذاری در ایران تبدیل کرده وما از حضور سرمایه گذاران خارجی در استان استقبال می کنیم.
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان هم گفت: کشور ایران از بهترین کشور ها برای سرمایه گذاری است و از سرمایه گذاری چینی ها در بخش انرژی هرمزگان به صورت ویژه استقبال و حمایت می شود.
مسعود هندیان تصریح کرد : با توجه به رشد روز افزون صنایع در هرمزگان نیاز به تولید برق در هرمزگان بسیار بالاست و سرمایه گذاران چینی از این فرصت می توانند به بهترین نحو استفاده کنند.
وی اضافه کرد: سرمایه گذارانی که در مناطق ویژه اقتصادی این استان اقدام به سرمایه گذاری کنند از مزایای چون واگذاری زمین با کمترین هزینه ، صدور مجوز در اسرع وقت و از معافیت گمرکی، ارزش افزوده و مالیاتی برخوردار می گردند.
بنا به اظهار مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان ، برنامه ریزی برای تولید 10 میلیون تن فولاد و 500 هزار تن آلومنیوم نیازمند فراهم ساختن زیرساخت ها به ویژه در حوزه برق می باشد که سرمایه گذاران می توانند در زمینه احداث نیروگاههای سیکل ترکیبی برای تامین برق مورد نیاز صنایع در هرمزگان اقدام کنند.
هندیان ، به رابطه خوب تجاری ایران و چین اشاره کردواظهارداشت: تجربه به خوبی نشان داده که ایران و چین دربخش های بازرگانی، تجارت و سرمایه گذاری تفاهم و رفتاری های مشترک نزدیکی داشته اند و این نزدیکی در زمینه سرمایه گذاری و تجارت بیش از پیش مشهود است.
وی یاد آور شد: کشور ایران از بهترین کشور ها برای سرمایه گذاری است و از سرمایه گذاری چینی ها در بخش انرژی هرمزگان به صورت ویژه استقبال و حمایت می گردد.
دراین نشست مدیران شرکت POWERCHWA کشور چین به بیان دیدگاه ها و نظرات خود درباره احداث دو نیروگاه در دو نقطه هرمزگان پرداختند و زمینه فعالیت سرمایه گذاران چینی در استان در این جلسه فراهم شد.
6048
انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.