به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق اکبری چهارشنبه در نشستی خبری افزود:سال گذشته ،احکام تعدادی از مخلان امنیت جهت عبرت دیگر خلافکاران در ملاءعام اجرا شد که برخورد شدید با چنین افرادی همچنان از اولویت های دستگاه قضایی است.
وی کاهش جمعیت کیفری زندانیان با استفاده از مجازات های جایگزین را از دیگر سیاست های دادگستری اعلام و اضافه کرد: ورودی به زندانها با هشت و شش دهم درصد کاهش در سال گذشته به 10هزار و 376نفر رسید و در همین مدت چهار هزار و 945نفر از زندان ها خارج شدند و در پایان سال تعداد زندانیان به شش هزار و 319نفر رسید.
این مقام قضایی تعداد احکام جایگزین حبس سال گذشته را 200 فقره اعلام کرد که افراد به مواردی مانند امور عام المنفعه و همیار محیط زیست، سوادآموزی به بی سوادان و درختکاری ملزم شده اند.
رئیس‌کل دادگستری هرمزگان جلوگیری از زمین‌خواری، دریا خواری و تعرض به منابع طبیعی و ملی را از دیگر سیاست‌های دستگاه قضایی معرفی و خاطرنشان کرد: سال گذشته، 265 پرونده در این بخش منتهی به صدور حکم، 335 فقره پرونده منجر به صدور قرار نهایی، 404 نفر متهم در این حوزه مورد بازجویی و رسیدگی قرار گرفته‌اند و 2 هزار و 13 هکتار اراضی به ارزش بیش از 50میلیارد تومان رفع تصرف و به بیت‌المال برگردانده شد.
حجت الاسلام اکبری همچنین از تشدید نظارت بر مجموعه قضایی خبر داد و اضافه کرد:سال گذشته دو قاضی با حدود 15 و 20سال سابقه کار به دلیل تخلف از مجموعه خارج شدند و هشت نفر از کارکنان متخلف اداری دستگاه قضایی روانه زندان شده یا منفصل از خدمت شدند و 9کارچاق کن نیز دستگیر شدند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره مسدود شدن حساب های شهرداری بندرعباس اظهار داشت:پس از شکایت شاکی خصوصی از شهرداری و صدور و قطعیت حکم،شهرداری یک سال برای پرداخت رقم محکومیت و یا در نظر گرفتن آن در بودجه سال بعد فرصت داشته که با توجه به اجرا نشدن این موارد،حکم مسدود کردن حساب ها صادر می گردد.
این مقام قضایی در پاسخ به پرسش دیگری درباره پروژه موسوم به آکواریوم تصریح کرد: به متولیان دولتی اعلام می کنیم بیت المال و حق مردم را بیهوده صرف نکنند و قبل از آغاز هر پروژه ای در حریم دریا، مجوز بگیرند و اگر ضوابط رعایت نشود، هزار بار هم اقدام به ساخت کنند، دوباره تخریب می شود.
حجت الاسلام اکبری همچنین از ورود سازمان بازرسی و دادستان بندرعباس به موضوع رها کردن پساب آلوده در دریا خبر داد و یادآور شد:فاضلاب یکی از تهدیدکنندهای جدی محیط زیست و سلامت عمومی است که با حساسیت پیگیری خواهد شد.
2094
خبرنگار و انتشاردهنده:هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.