احمد مرادی نژاد دوشنبه شب در حاشیه جشن گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد کیش در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مورد اینکه چه تعداد از زندانیان جرایم غیر عمد تا کنون در استان هرمزگان توسط این ستاد آزاد شده اند ؟اظهار کرد : تا پایان سال 95 در استان بیش از 2 هزار و 452 زندانی با بدهی بیش از یک هزار و 300 میلیارد ریال آزاد شده اند.
وی به تاریخچه شکل گیری ستاد دیه به همت شهید اسدالله لاجوردی در سال 1369 و شکل گیری آن در استان هرمزگان در سال 81 اشاره کرد و افزود : بیشتر این زندانیان مربوط به جرایم غیرعمد همچون دیه ، چک ، مهریه و نفقه و یا تصادفات هستند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان در مورد تعداد زندانیان آزاد شده از ابتدای سالجاری در استان اظهار کرد : در سالجاری و طی دو ماه گذشته 20 زندانی با دو میلیارد ریال بدهی آزاد شدند .
وی بیان اینکه در شرایط کنونی 136 زندانی با بدهی 167 میلیارد ریالی در استان داریم اظهار کرد : مبالغی که از خیران جمع می شود تنها برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد داخل زندان است که بدهکار مالی باشند نه بزهکار.
مرادی نژاد طولانی شدن روند حضور زندانیان جرایم غیر عمد در زندان را ترک تحصیل فرزندان ، فروپاشی بنیان خانواده و آسیب های اجتماعی دانست و گفت : باید تلاش کنیم از طولانی شدن این روند جلوگیری کنیم .
وی احیاء یک انسان را احیا جامعه دانست و افزود : تلاش ما در استان این است که برای بیش از 50 درصد مطالبات از شاکیان و اولیا دم تخفیف بگیریم و مبالغ را کاهش دهیم و به نوعی صلح و سازش ایجاد کنیم تا زمینه آزاد سازی مدد جو یان فراهم شود.

* تنها 20 درصد زندانیان استان به دلیل پرداخت نکردن دیه در زندان بسر می برند
وی جشن گلریزان را نهمین مراسم برای آزاد سازی زندانیان کیش عنوان کرد و به ایرنا گفت : خوشبختانه با اجباری شدن بیمه شخص ثالث مبلغ پرداخت دیه کاهش پیدا کرده و تنها 20 درصد زندانیان استان هرمزگان به دلیل پرداخت نکردن آن در زندان هستند و 80درصد باقی مانده به دلیل پرداخت نکردن مهریه و نفقه و دیگر موارد در زندان بسر می برند .
مرادی نژاد استقبال از مراسم گلریزان در کشور را خوب دانست و گفت : با ارتباطی که با مدیران همه استان ها داشتیم نشان می دهد استقبال از این مراسم خیر خواهانه خوب بوده و پیش بینی می کنیم در سالجاری بهتر شود .
وی در پاسخ به این سئوال که مبالغ اضافی کمک های خیران به جرائم عمد هم تعلق می گیرد ؟ گفت : این کمک ها تنها برای زندانیان جرایم غیر عمد است اما اگر خیری بخواهد از کمک خود به زندانی جرایم عمد کمک کند مشکلی نیست .
مدیرستاد دیه هرمزگان اظهارکرد: نیکوکاران می توانند کمک های خود را به شماره حساب 0106110031007 نزد بانک ملی یا 440080000308 بانک مسکن به نام ستاد مردمی دیه نمایندگی استان هرمزگان واریز کنند.
وی با قدردانی از تلاش قضات ،هیات امنا و کمک خیران و نیکوکاران اظهار کرد : ستاد هرمزگان از ستادهای برتر کشور است و کمترین تعداد زندانی را در مقایسه با سایر استان ها دارد ، به محض ورود زندانی به زندانی درخواست های آنها را بررسی و با تشکیل پرونده و استعلام بدهی آنها را مشخص می کنیم .
مرادی نژاد کمک های سال گذشته ستاد دیه استان را 400 میلیون تومان عنوان و ابراز امیدواری کرد که سال جاری این کمکها بیش از این خواهد شد.
وی استان هرمزگان را قطب اقتصادی کشور و در آمد زا دانست و گفت : از نظر تقسیم درآمد استان 24 هستیم ، تمام صاحبان کالا درآمد خوبی دارند اما انتظار ما کمک های بیشتر در این زمینه است .
مراسم جشن گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد دوشنبه شب با همکاری ستاد دیه استان ، دادگستری و سازمان منطقه آزاد کیش با اولویت آزاد سازی زندانیان جزیره کیش و با حضور امام جمعه کیش ، امام جمعه اهل سنت ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، معاون فرهنگی و مدیران منطقه ، تجار ، سرمایه گذاران و معتمدان کیش در سالن اجتماعات هتل شایگان برگزار شد.
1630*1641/ خبرنگار : مریم زبان دان - انتشار دهنده : امیر برزی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.