به گزارش ایرنا، سلیمان رنجبری روز شنبه در جمع خبرنگاران میزان اشتغال ایجاد شده را فارغ از نیروهای اداری فعال در سازمان منطقه آزاد عنوان کرد و افزود: بیش از یک هزار تن تنها در سال گذشته با گذراندن 198 هزار و 740 نفر- ساعت آموزش و دریافت مدرک فنی و حرفه ای جهت اشتغال از سوی این سازمان به صنایع معرفی شدند.
وی بیان کرد: 20 هزار تن نیز در سال جاری با گذراندن دوره های آموزشی بر اساس تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و سازمان فنی و حرفه ای کشور به فعالان بخش خصوصی جزیره معرفی خواهند شد.
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: اهدای خودرو، اینترنت، پرداخت هزینه آب مصرفی، پرداخت 50 درصد دستمزد مربیان روستایی بخشی از کمک های این سازمان به مرکز فنی و حرفه ای در راستای این تفاهم نامه است.
او عنوان کرد: افراد جویای شغل در این جزیره می توانند با نام نویسی در اداره کار سازمان منطقه آزاد و گذراندن دوره های آموزشی مرکز فنی و حرفه ای قشم از فرصت اشتغال در صنایع فعال برخوردار شوند.
رنجبری در ادامه گفت: 54 هزار و 487 تن از زمان راه اندازی منطقه آزاد تجاری- صنعتی قشم تا کنون با معرفی اداره کار این سازمان شاغل شدند که از این میان 17 هزار و 346 تن در بخش تجارت و بازرگانی، 15 هزار و 423 تن در بخش های ساختمانی، 11 هزار و 273 تن در صنعت، پنج هزار و 367 تن در کشاورزی و شیلات، سه هزار و 55 تن در بخش گردشگری و 2 هزار و 23 تن در بخش خدمات شهری و عمومی مشغول به کار شدند.
قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و حدود 120 هزار تن جمعیت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب استان هرمزگان واقع است.
8123/6048
خبرنگار: محمد ملاحمزه زاده ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.