به گزارش خبرنگار ایرنا، شاهین پاکروح دوشنبه در بازدید از این پروژه و دیگر تاسیسات آب و فاضلاب شهر بندرعباس، اظهار داشت: با وجود تاخیر در اجرای این پروژه به دلایل مشکلات اعتباری و اقتصادی،طی چند ماه آینده شاهد بهره برداری از مرحله نخست این پروژه خواهیم بود.
وی بر اتمام مرحله نخست این پروژه با ظرفیت 20 هزار متر مکعب تا پایان شهریور ماه سال جاری تاکید کرد.
مدیرعامل آبفای هرمزگان نیز در این بازدید گفت: برای اجرای مرحله نخست این پروژه با وجود تخصیص نیافتن اعتبارات مورد نیاز آن از سوی بانک عامل صنعت و معدن، تاکنون یکصد میلیارد تومان از محل آورده سرمایه گذار برای محل احداث این پروژه هزینه شده است.
امین قصمی با اشاره به پیشرفت 68 درصدی مرحله نخست این پروژه، بیان داشت: در حال حاضر 75 درصد تجهیزات خریداری شده و مابقی نیز قبل از شروع عملیات نصب ، طی یک ماه آینده در محل سایت قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد تجهیزات برقی و مکانیکی این پروژه ساخت داخلی بوده و از توان تولید کنندگان داخلی استفاده شده است.
این مقام مسئول گفت: همچنین تا پایان سال 96 نیز ، 30 هزار متر مکعب دیگر (در مجموع 50 )هزار مترمکعب در شبانه روز از این پروژه وارد مدار بهره برداری خواهد شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیاز آبی شهر بندرعباس ، بندر خمیر و صنایع غرب بندرعباس ، حدود 3 هزار لیتر بر ثانیه است که این میزان با اعمال مدیریت فشار، توزیع و مصرف ، کاهش سهم صنایع و محدود کردن آن به مجتمع های مسکونی صنایع به 2 هزار و 400 لیتر بر ثانیه کاهش یافته است.
قصمی تصریح کرد: این درحالیست که میزان تولید فعلی این شهر از منابع سد استقلال و چاه های حاشیه آن و چاه های سد شمیل و نیان در مجموع حدود دو هزار لیتر بر ثانیه است که 400 لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم و از همین رو در تلاش برای بهره برداری از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی این شهر هستیم.
17 سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.
از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامی آنها دارای بیلان منفی هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و مابقی دشت ها نیز شور است.
برای رفع مشکل کم آبی بندرعباس مرکز استان هرمزگان پروژه های مختلفی تعیین شده که از جمله مهمترین آنها پروژه آب شیرینکن یکصد هزار مترمکعبی این شهر است که تیرماه سال 91 کلنگ احداث آن به زمین خورد و قرار است که مرحله اول آن با ظرفیت 20 هزار مترمکعب در شبانه روز ، هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.
آب شیرین کن صد هزار مترمکعبی شهر بندرعباس در نزدیکی صنایع بزرگ در غرب بندرعباس در دست ساخت است .
در حال حاضر آب بیش از 122 هزار نفر از مردم هرمزگان در بنادر و جزایر از آبشیرین کن ها تامین می شود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.