به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از وزارت کشور، پیش از این نام یک زن ناشناس در میان 17 شهید حوادث تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) وجود داشت.
به گزارش ایرنا، در دو حمله تروریستی جداگانه که صبح چهارشنبه هفته گذشته رخ داد، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 56 نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس تروریست ها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.»
گروهک تروریستی داعش روز چهارشنبه مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را برعهده گرفت.
وزیر اطلاعات نیز ظهر روز جمعه و در حاشیه مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی در محل مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، عقبه تیم تروریستی توسط وزارت اطلاعات شناسایی و افراد متعددی دستگیر شدند؛ همچنین با شناسایی محلی که این تروریست ها در آن همپیمان شده بودند، تعدادی از افرادی که هنوز آنجا حضور داشتند همراه با تجهیزات و مواد منفجره و کمربند انفجاری دستگیر شدند.
شهرستان میناب در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.