به گزارش ایرنا، دانش هاشمی پور شنبه در مراسم آغاز بکار این طرح در دبستان دخترانه شاهد ناحیه 2 بندرعباس افزود: با اجرای این طرح در سال تحصیلی جدید (97-96 )، تعداد 28 هزار دانش آموز پایه اولی و 25 هزار نوآموز پیش دبستانی در هرمزگان مورد سنجش قرار می گیرند.
وی بیان داشت: این طرح تا پایان شهریورماه ادامه دارد و در هر منطقه ی آموزش و پرورش، ابتدا پایه اولی ها و در ادامه پیش دبستانی ها سنجش خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارکرد: بیش از 207 نفرعامل اجرایی دراین طرح مشارکت دارند و امسال با پیش بینی های صورت گرفته، توجه جدی به رفاه حال اولیا و دانش آموزان شده است.
دانش یادآورشد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شامل 2 مرحله ارزیابی است، که مرحله مقدماتی شامل ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، ‌آمادگی تحصیلی،‌ اندازه گیری توده بدنی، وزن و قد، اختلالات دهان و دندان، جلدی و اوتیسم است.
وی گفت: در مرحله بعدی معاینه بالینی و تخصصی صورت می گیرد که افراد مشکوک به اختلال به مرحله تخصصی معرفی می شود.
این مسئول تاکید کرد: اولیاء سنجش نوآموزان پیش دبستانی خود را جدی بگیرند و با مراجعه به مراکز پیش دبستانی و دریافت نوبت و مراجعه به پایگاه های سنجش در سطح استان، فرزندان خود را مورد ارزیابی و سنجش قرار دهند.
وی اضافه کرد: طرح سنجش با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی و با محوریت آموزش و پرورش استثنایی اجرا می شود و برای سنجش هر نوآموز مبلغ 200 هزار ریال در نظر گرفته شده است که در محل پایگاه سنجش از طریق دستگاه کارت خوان مستقیم به حساب های متمرکز درآمدهای اختصاصی سازمان استثنایی کشور واریز می شود و هیچ مبلغ دیگری از اولیا دریافت نمی شود.
سال گذشته 47 هزار نفر نوآموز در هرمزگان در طرح سنجش شرکت کردند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.