مسعود گرگیج چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود امسال (از نیمه خرداد تا پایان شهریورماه) از این سطح 120هزار تن محصول لیمو ترش برداشت شود که تولید امسال به دلیل وجود بیماری جاروک جادوگر و امحای باغ های آلوده، نسبت به سال قبل تغییری ندارد.
وی بیان داشت: شهرستان های رودان، میناب، بندرعباس و حاجی آباد از مناطق مهم تولید لیموترش در هرمزگان است.
مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی هرمزگان اظهارکرد: محصول برداشت شده علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به سایر استان ها از جمله تهران، کرمان و فارس ارسال می شود.
گرگیج یادآورشد: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 6 هزار اصله نهال لیموترش از رقم پرشین لایم در بین باغداران شهرستانهای رودان، میناب، حاجی آباد و بندرعباس توزیع شده است.
وی ادامه داد: بیش از یک دهه از ورود وانتشار بیماری فیتو پلاسمایی جاروک جادوگر در ایران می گذرد که براثر این بیماری در سال های اخیر تولید لیموترش در هرمزگان بیش از 50 درصد کاهش داشته است.
این مسئول تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با رویکرد اصولی وتخصصی، مدیریت بیماری جاروک جادوگر را با هدف جلوگیری از گسترش آن به سایر نقاط عاری از بیماری در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
در سال های اخیر برای مقابله با بیماری جاروک جادوگر، عملیات امحاء و جایگزینی در سطح بیش از 12هزار هکتار با تهیه حدود یک میلیون و 450هزار اصله نهال از ارقام مرکبات مقاوم انجام گرفته است.
هرمزگان در تولید لیموترش رتبه برتر را در کشور دارد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.