این عده روز شنبه در آستانه بیست وهشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در گفت و گو با ایرنا افزودند: دنیای اسلام در مقطعی از زمان با پدیده بی نظیر بنام امام خمینی (س) مواجه شد که آنچه به زوال رفته بود وشدنی نبود به واقعیت تبدیل کرد و خیزش های بعد از انقلاب در کشورهای اسلامی موید این واقعیت است که با وحدت می تواند در برابر ظلم وستم ایستاد.
امام جمعه اهل سنت جاسک هرمزگان گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام اسلامی وحدت را سرمنشا پیروزی مسلمانان بر کفر جهانی می ‌دانست و ملت ایران و تمام مسلمانان جهان را به اتحاد و یکپارچگی دعوت کرد.
شیخ محمد عقیل شیهک زهی در گفت و گو با ایرنا افزود:امام خمینی (ره) با رهبری پیامبرگونه خود، مردم جهان را از خواب غفلت بیدار و راه سعادت را به آنها نشان داد.
وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) نعمتی بود که خداوند به مسلمانان بویژه ملت ایران عطا کرد و بر ما واجب است با هوشیاری در زیرسایه رهبری انقلاب اسلامی از دستاوردهای انقلاب که به رهبری آن امام محقق شد، حفاظت و حراست کنیم.
امام جمعه اهل سنت جاسک یاد آورشد: یکی از شاخص‌هایی که در مورد امام (ره) مطرح می‌شود بدعت شکنی و بت شکنی بود زیرا در زمانی که دشمنان بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کرده بودند، امام خمینی(ره) پرچم وحدت را بر افراشته و اعلام کرد شیعه و سنی برادر و برابرند.
شیهک زهی خاطر اظهارداشت: امام خمینی (ره) بر گردن همه ما و جهان اسلام حق دارد زیرا که بیداری اسلامی منطقه و بیداری انسانی در جهان، نشأت گرفته از اندیشه‌های ایشان است، پس بر ما واجب است با هوشیاری در زیر سایه رهبری انقلاب اسلامی از این دستاوردها حفاظت کنیم. وی اضافه کرد: بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل و همچنین زنده نگه داشتن یاد و نام امام بر ما واجب است و باید تمام دوران خدمت خود در این راه را یک وظیفه بدانیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی میناب هم گفت: حضرت امام خمینی (ره) از کم نظیرترین و ممتازترین شخصیت های تاریخ بشریت است که با اندیشه‏های بلند الهی و تلاش‏های صادقانه خویش سر منشاء تحولات عظیمی‌ در ایران و جهان شد.
حجت الاسلام محمد بنی خزاعی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امام راحل نمونه انسان کامل و شخصیتی جامع است که یکی از اصیل ترین انقلاب های تاریخ را به پیروزی رساند و نظامی بی بدیل را پایه ریزی و رهبری نمود و با تکیه برعنصر آگاهی، استقامت و شجاعت کنگره‏های کفر و شرک و نفاق را در هم شکست.
وی، ارتقای سطح معرفت و بصیرت مردم نسبت به اندیشه ها و شخصیت عظیم حضرت امام خمینی (ره) و آگاهی به تحولات شگفتی که وی در کشور و عرصه جهانی پدید آورد، ضروری دانست.
بنی خزاعی تصریح کرد: نظم و انضباط امام را می توان در 2 بعد فکری وعملی مشاهده کرد، ایشان از نظم فکری بالایی برخوردار بودند و در طول زندگی پر بار خویش، هیچ گاه دچار حتی کمترین تزلزل فکری و عقیدتی نشد.
وی اظهارداشت: امام ضمن دستیابی به اصول متین و قطعی دین مبین اسلام در ابعاد گوناگون، همواره بر پیاده کردن آنها پافشاری می کردند و هرگز در راه خویش که صراط مستقیم بود گرفتار شک و تردید نمی شدند، دقت در برنامه ها و سخنان امام، از آغاز تا پایان، این مساله را مسلم می سازد که ایشان از خط مشی مشخصی پیروی کرده است.
نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس هم گفت: خلاصه شدن اهداف امام راحل در اسلام و توجه به مردم 2 ویژگی منحصر بفرد امام راحل است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه بندرعباس افزود: این ویژگی موجب شد تا حضور مردم در استقبال از امام در 12بهمن و بدرقه ایشان در 14خرداد به رویدادی بی نظیر در تاریخ تبدیل شود و اکنون نیز روز ارتحال امام (ره)، شهر و مساجد باید حال و هوای دیگری داشته باشد.
وی ادامه داد: نباید خط و راه امام که می گفت یک موی کوخ نشینان را با کاخ نشینان عوض نمی کنم، فراموش شود.
وی با یادآوری سالروز قیام 15خرداد 42اظهار داشت: هویت ما یعنی اسلام، با پرچمداری روحانیت و نقش کانونی روحانیت نباید شکسته شود، گاهی متاسفانه به دست خودمان این کانون و آشیانه را می شکنیم.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر گفت: سالم ترین و بهترین خوراک فکری برای نسل جوان تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) است.
حجت الاسلام محمد صحرانشین افزود: همه ما مدیون افکار و اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) هستیم.
وی بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) سرمایه بزرگی است که باید از این سرمایه به خوبی استفاده کرد زیرا جامعه امروز ما نیازمندی بیشتری به این چهره ماندگار دارد
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیرخاطرنشان کرد: نسل جوان و نوجوان کشور دوران حیات امام خمینی (ره) را درک نکرده و بیشتر در معرض آسیب و تهاجم فرهنگی هستند لذا باید بیش از پیش با اندیشه های امام راحل آشنا شوند.
حجت الاسلام صحرانشین، امام خمینی(ره) را شخصیتی جهان شمول توصیف و تصریح کرد: امروز استقلال، آزادی و قدرتمندی جمهوری اسلامی ایران در جهان در سایه ایثار و فداکاری بنیانگذار جمهوری اسلامی بدست آمده که این مهم ایران اسلامی را به کشوری مطرح در عرصه‌‌های بین‌المللی تبدیل کرده است.
وی تفکر و اندیشه امام راحل را رمز استقامت و پایداری انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را مدیون امام خمینی(ره) هستیم و امروز تمامی ملت‌های آزاده مسلمان جهان وامدار این شخصیت بزرگ هستند.
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی هم گفت: امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی در عصر حاضر بود.
حجت الاسلام شیرزاد حسنی افزود: بی‌تردید امام خمینی(ره) بزرگترین احیاگر دین اسلام پس از ائمه معصوم(ع) در طی تاریخ هزار و پانصد ساله اسلام بوده است و انقلاب شکوهمند اسلامی الگوی موفقی از تاریخ صدر اسلام، بویژه از حماسه حسینی است.
وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) در آخرین سال عمر خویش به ‌طور جدی بر جدایی اسلام حقیقی از اسلام های انحرافی و تحریف‌ شده تاکید داشتند و اسلام حقیقی را اسلام ناب محمدی و اسلام های انحرافی را اسلام آمریکایی نامیدند و به دنبال آن، تعیین چارچوب ها و مرزهای اسلامِ ناب محمدی را از وظایف حوزه و دانشگاه دانستند.
حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در عصر ما اسلام را احیا و مسلمان جهان را به سمت و سوی عزت دنیا و سعادت اخروی رهنمون کرد و در برابر مستکبران جهانی با قدرت ایستاد.
وی خاطر نشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، چراغ امیدی در قلب امت اسلام روشن شد و مسلمانانی که تا آن هنگام فکر می کردند برای رهایی از یک ابرقدرت باید به ابرقدرت دیگری روی آورند و یا بعضی که گمان می کردند، امکان برقراری حکومت اسلامی در این عصر و زمانه نیست، اندیشه و فکرشان بطور کلی متحول شد.
امام جمعه میناب گفت: شخصیت امام راحل درجهان بی مانند بود و امروز در دنیا اندیشه های امام خمینی(ره) راهگشای بسیاری از ملت ها است و دشمنان ازاهداف واندیشه های بنیانگذارکبیرانقلاب واهمه داشته ودارند.
حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر در خطبه های نماز جمعه این هفته میناب افزود :آرمان های این شخصیت جهانی به بار نشست وباید به مقام معظم رهبری ، ملت و جوانانی که آرمان های امام را ادامه می دهند، افتخارکرد.
وی بیان داشت: امروز هرتصمیمی درمنطقه گرفته می شود ایران اسلامی در آن تاثیرگذاراست واین عزت وعظمت مرهون خدمات ارزشمند امام راحل (ره) است .
خطیب جمعه میناب بااشاره به ساده زیستی امام راحل تصریح کرد : انقلابی بودن و شجاعت ازمهمترین شاخصه های امام خمینی(ره) بودکه ازهیچ قدرتی درجهان ترس نداشت وبرای سرافرازی اسلام و کشور تلاش می کرد.
7199/7194/7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.