به گزارش جمعه خبرنگار ایرنا، علیرضا مجرد با بیان این مطلب اظهار داشت: در مدت مذکور، هرمزگان از بین 32 مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در این مدت 500هزار و 979 تن کالا از طریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است.
مجرد خاطرنشان کرد: بیشترین کالاهای ترانزیتی از مرز بندرعباس شامل مواد سوختی ، انواع ترکیبات شیمیایی ، کالاهای ساختمانی ، لوازم خانگی و انواع پنبه است.
وی کریدور جنوب به شمال را یکی از مهمترین کریدورهای بین المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهای آسیای شمالی و اروپا را فراهم می کند.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان بیان داشت: مرزهای پرویزخان ، بازرگان و شهید باهنر در جایگاه های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند و 71 درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق مرزهای مذکور صورت می گیرد.
بندر شهید رجایی با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 90 میلیون تن کالا در فاصله 23 کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد و بیش از 55 درصد صادرات و واردات و همچنین 70 درصد ترانزیت بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
این بندر ضمن بهره مندی از 40 پست اسکله و با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته ترین ترمینال های کانتینری کشور، توانایی پهلودهی به انواع کشتی های اقیانوس پیما را داراست و با برخورداری از 18 دستگاه جرثقیل دروازه ای(گنتری کرین) و دو هزار و 400 هکتار محدوده عملیاتی و پسکرانه، تخلیه و بارگیری بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری کشور را بر عهده دارد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.