به گزارش سرپرست آموزش و پرورش رودان چهارشنبه درآئین تجلیل ازسفیران سلامت، با اشاره به مولفه های یک جامعه سالم و توسعه یافته؛ اظهار داشت: جامعه سالم و توسعه‌یافته؛ جامعه‌ای است که از نظام تعلیم و تربیت پویا، بانشاط، زنده و مترقی برخوردار باشد.
نادر صفایی با بیان اینکه کمال و سعادت جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است؛ تربیت نیروی انسانی سالم، آگاه، متخصص، کارآمد، متعهد، متدین، اخلاق مدار و خودباور برای کشور را بزرگترین و مهمترین وظیفه و تکلیف آموزش و پرورش دانست.
وی تربیت نسلی سالم و شایسته را سرمایه‌ای ارزشمند برای جامعه برشمرد و گفت: نهاد آموزش و پرورش؛ بعنوان یکی از گسترده‌ترین نهاد‌های اثرگذار و جهت‌دهنده در جوامع بشری با توجه به مخاطبان و با توجه به رسالت‌های آموزشی و پرورشی خود؛ باید برنامه تربیت اخلاقی را جزء اصلی‌ترین و محوری‌ترین مسائل آموزشی ‌و تربیتی خود قرار دهد.
صفایی اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف تربیتی در آموزش و پرورش برنامه‌های مختلفی در سند تحول بنیادین گنجانده شده تا امر پرورش و تربیت دانش‌آموزان با موفقیت کامل همراه باشد.
این مسئول در پایان از دوره نوجوانی به عنوان مرحله شکل گیری شخصیت انسان یاد کرد و با تاکید بر دقت و حساسیت بیشتر نسبت به برنامه ها و اهداف پرورشی نوجوانان در مدارس خاطر نشان کرد: مدیران، معاونین و دبیران می بایست با دقت نظر بیشتری فعالیت های دانش آموزان در دوره نوجوانی را پیگیری کنند.
7196 /6048
خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.