به گزارش خبرنگار ایرنا، یاکوبز اشلایت هوف سه شنبه در نشستی با مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بندرعباس بیان داشت: هدف از سفر به بندرعباس و بازدید از بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران ،یافتن زمینه های همکاری بین دو کشور در زمینه ارائه خدمات مشاوره فنی و فروش تجهیزات بندری و دریایی است.
معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این نشست گزارشی مبسوط از ظرفیت ها و توانمندی های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و همچنین آخرین دستاوردهای عملیاتی این بندر را به هیأت آلمانی ارایه کرد.
محمد علی اصل سعیدی پور در بخش دیگری از اظهارات خود فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی را تشریح کرد و ضمن تبیین اولویت های مشخص شده، به تبیین مدل های سرمایه گذاری و مشارکت با شرکت های خارجی پرداخت.
لازم به ذکر است، خانم 'یاکوبز اشلایت هوف' مدیر بخش صنایع دریایی وزارت اقتصاد و انرژی کشور آلمان با همراهی بیش از 20 نفر از مدیران ارشد صنایع دریایی و فراساحلی و شرکت های خصوصی این کشور به بندرعباس سفر کرده و در این سفر از بخش های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کرد.
اعضای این هیأت از امکانات و قابلیت های این منطقه ویژه اقتصادی، اسکله های 40 گانه آن و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی دیدن کردند.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت وتخلیه وبارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
عملیات کانتینری در حوزه بندری از جمله شاخصهای مهمی است که مدتهای بسیاری بود خبری از رشد این عملیات در بزرگترین بندر تجاری ایران وجود نداشت.
اما خوشبختانه با تلاش های دولت تدبیر و امید و به دنبال توافق برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، این عملیات رشد قابل ملاحظه ای یافته است که در نوع خود نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.