عادل شهرزاد یکشنبه درمصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا، بیشترین ابلاغیه های صادره را مربوط به ابتدای آذرماه پارسال تاکنون دانست و اظهار داشت: 400 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مختلف بانکی و صندوق توسعه ملی برای پرداخت به بهره برداران بخش های مختلف به سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اختصاص یافته است.
وی ، با بیان اینکه تاکنون 300میلیارد تومان طرح به صندوق توسعه ملی معرفی کرده ایم افزود:ظرف6ماهه گذشته تاکنون اختصاص130 میلیارد تومان آن قطعی شده که 17میلیارد تومان از این مبلغ نیز به بهره برداران پرداخت شده است.
به گفته شهرزاد، سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بعنوان یکی از پنج استانی که در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشته معرفی شده است.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه فعال وغیرفعال ابرازداشت: از 54واحد شناسایی شده 20 واحد آن به چرخه تولید بازگشته، 34واحد در دست اقدام هستند و برآورد می شود این تداد نیز تا شهریورماه امسال وارد عرصه تولید شوند.
معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان یادآورشد:برای فعال شدن 20 واحد 670 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که درنتیجه 240 شغل پایدار تثبیت شد.
وی اضافه کرد: درراستای تامین نقدینگی از محل 'طرح رونق تولید' نیز 582طرح برای دریافت 220 میلیارد تومان تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند که 490 طرح آن موفق به جذب 82میلیارد تومان از این منابع شده اند.
شهرزاد خاطرنشان ساخت: دراین زمینه نیز ضمن افزایش 75هزارتن محصول ، برای 900 نفر نیز شغل ایجاد شده است.
وی با اشاره به اختصاص 13میلیاردو 800 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به نوسازی تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی گفت: از ابتدای زمستان پارسال تاکنون سه ملیارد تومان آن جذب شده و مابقی نیز در جریان است.
این منبع از دیگر قدم های موثر دولت تدبیر و امید برای بخش کشاورزی از بخشودگی سود و جریمه تسهیلات کشاورزان اشاره کرد و افزود: این بخش مدت هشت سال بود که در قانون بودجه کشور تکرار می شد که با اختصاص 10 هزار میلیارد تومان و تعیین 22 اولویت اجرا یی شد.
این بخشودگی شامل وامهای زیر 100 میلیون تومان می شود که تعیین تکلیف وامها از 10 میلیون تومان آغاز شده و تا زیر 100 میلیون تومان ادامه می یابد.
وسعت زمینهای کشاورزی هرمزگان 158هزارهکتار با تولید سالانه دو میلیون و 200هزارتن محصول باغی، زراعی و شیلاتی اعلام شده است.
6149/6048
خبرنگار رضا گیلانی : انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.