به گزارش چهارشنبه ایرنا' در این آئین از 12 راهبر آموزشی، 32 دانش آموز پروژه علمی و مولف، 12 سرگروه درسی،13 مدیر همیار، 83 آموزگار در طرح درس برگزیده، 30 آموزگار در طرح درس پژوهی، دو مجری طرح چند معلمی، یک مدیر آموزگار چند پایه، 10 دانش آموز برگزیده تئاتر درسی، 30 مدیر مجری طرح های دوره ابتدایی، 30 دانش آموز تلاشگر، 20 مربی پیش دبستانی و سه مربی موفق پیش دبستانی در ارائه طرح درس در سال تحصیلی 96-95 در این شهرستان تجلیل شد.
رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در حاشیه آئین امروز گفت: یکی از نیازهای اساسی والدین و مربیان در امر پرورش استعدادهای نهفته کودکان؛ برقراری ارتباط و برطرف کردن نیازهای علمی آنهاست؛ چرا که این امر زمینه ساز رشد و بالندگی نونهالان است.
قنبر فینی قشمی با اشاره به نقش خانواده و مدرسه در تکوین شخصیت کودکان؛ بر لزوم هماهنگی و تعامل خانه و مدرسه در امر برنامه ریزی و انجام فعالیت های علمی، آموزشی و پرورشی تاکید کرد.
وی خاطر نشان کرد: باید بین روش ها و منش های خانه و مدرسه همسویی و تشابه وجود داشته باشد و این دو کانون مهم و سرنوشت ساز به عنوان دو جریان همدل و مکمل عمل کنند تا زمینه رشد و شکوفایی علمی و پرورشی دانش آموزان را فراهم نمایند.
فینی قشمی با بیان اینکه کودکان به عنوان اعضای اصلی یک جامعه؛ باید از حق و حقوق کافی بهره مند باشند؛ برخورداری از سلامت روانی و امنیت اجتماعی را یکی از حقوق مهم و اساسی آینده سازان کشور برشمرد.
وی در ادامه با اشاره به فاکتورهای موثر در تامین بهداشت روانی نونهالان؛ حس اعتماد و امنیت در محیط زندگی را از مهم‌ترین فاکتورها در این حوزه برشمرد که بر تقویت حس استقلال فردی و دست یابی به اعتماد به نفس بالا، مهارت تعاملات بین فردی و رویارویی با ناملایمات زندگی تاثیر بسزائی دارد.
فینی قشمی در ادامه بر نقش، جایگاه و اهمیت ارزیابی مستمر برنامه ها و فعالیت ها در راستای رشد، پیشرفت، توسعه و موفقیت در فعالیت های علمی، آموزشی و پرورشی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه نبود نظارت مستمر در مدرسه و کلاس؛ تاثیر منفی بر پیشرفت تحصیلی دارد؛ افزود: نظارت مستمر؛ موفقیت دانش آموزان را در پی خواهد داشت و چنانچه روند ارزیابی بصورت دقیق انجام شود؛ به خوبی می توان نقاط ضعف را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کرد.
فینی قشمی جشنواره جابر ابن حیان را گوشه ای از دستاوردهای علمی و تحقیقاتی دانش آموزان در حوزه علوم و فنون عنوان کرد و افزود: تلاش ستودنی دانش آموزان رودانی در این جشنواره و سایر برنامه ها و جشنواره های دوره ابتدایی؛ بیانگر استعداد، انگیزه و علاقه دانش آموزان این شهرستان به کسب علوم و فنون جدید است.
این مسئول با قدردانی از تلاش مدیریت و معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رودان در راستای شناسایی و جذب استعدادهای بالقوه دانش آموزان در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و پرورشی؛ خاطر نشان کرد: باید با برنامه ریزی دقیق، موثر و نظارت مستمر؛ زمینه و بستر را برای رشد علمی، آموزشی و پرورشی دانش آموزان فراهم کرد.
7196 /6048
خبرنگار: طیبه رحیمی * نتشاردهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.