به گزارش ایرنا، محمدصدیق مرتضوی سه شنبه در این کارگاه آموزشی پرورش و تولید تجاری صدف های خوراکی در هرمزگان افزود: در این کارگاه سه محقق ایتالیایی و یک محقق فرانسوی به آموزش صنعت تولید، پرورش و بازاریابی صدف های خوراکی، عمل آوری، بسته بندی و حمل ونقل صدف های خوراکی، تکنولوژی جمع آوری صدف های خوراکی، جنبه های بهداشتی پرورش و تجارت صدف های خوراکی، استانداردهای اروپایی در ارتباط با تجارت صدف های خوراکی پرداختند.
وی بیان داشت: امسال با همکاری بخش خصوصی برای نخستین بار مرکز تولید صدف های خوراکی در پارسیان ایجاد خواهد شد.
رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان اظهارامیدواری کرد: باتوجه به سال اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری، برگزاری کارگاه بتواند زمینه های حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در پرورش وعمل آوری صدف های خوراکی را فراهم سازد.
محمد پورکاظمی رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در این کارگاه آموزشی گفت: صدف های خوراکی در زمان پرورش نیاز به غذا ندارد و با نوع عملکرد موجب تصفیه محیط اطراف خود از آلودگی ها می شود.
کشت و پرورش صدف خوراکی یکی از تولیدهای نوین و درآمدزا در مناطق ساحلی است که کشورمان بخصوص در سواحل خلیج فارس و دریای عمان دارای قابلیت های فراوانی برای پرورش این محصول باارزش و مغذی است که از جایگاه ویژه ای در سبد غذایی بسیاری از کشورهای دنیا برخوردار است.
کارگاه سه روزه آموزشی پرورش انبوه وتولید تجاری صدف های خوراکی با همکاری مدرسان ایتالیایی و فرانسوی از روز یکشنبه 17 اردیبهشت در بندرعباس آغاز و تا امروز سه شنبه 19 اردیبهشت ادامه دارد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.