به گزارش یکشنبه شب خبرنگار ایرنا، بهروز اکرمی به خبرنگاران اظهار داشت: هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا، پرونده 62 نامزد تایید صلاحیت نشده در هیئت‌های نظارت بخش‌ها و شهرستان‌های استان را بررسی و صلاحیت 39 نفر را تایید کرد.
وی بیان داشت: از تایید صلاحیت شدگان 31 نفر نامزد شورای شهر و هشت نفر نیز نامزد شوراهای روستایی هستند.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی هرمزگان گفت: 54 نفر از معترضان دواطلبان شورای شهر و هشت نفر داوطلب شورای روستا‌ها بودند.
اکرمی افزود: تبلیغات انتخابات شورای شهر و روستا در سراسر استان و تبلیغات انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب استان از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 21 اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود.
لازم به ذکر است پس از بررسی پرونده های نامزدهای شوراهای شهر و روستا در استان هرمزگان در مرحله اول، هشت هزار و 120 نفر از سوی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای هرمزگان تایید صلاحیت شدند.
رسیدگی به شکایات نامزدهای رد صلاحیت شده از هفتم تا 16 اردیبهشت در هیات عالی نظارت با حضور اعضای عالی هیات نظارت انجام شد.
در مدت زمان هفت روز زمان ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستای هرمزگان ( 30 اسفند 95 تا شش فروردین ماه امسال) هشت هزار و 841 نفر نام نویسی کردند.
در هرمزگان سه انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس برگزار می شود .
برای انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان هرمزگان یکهزار و 986 شعبه اخذ رای و برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب استان هرمزگان 377 شعبه پیش بینی شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت سال 96 برگزار می شود.
حوزه غرب هرمزگان شامل شهرستان های بندرلنگه ، پارسیان و بستک با جمعیتی حدود 250 هزار نفر است که از این تعداد 130 هزار نفر در شهرستان بندرلنگه حضور دارند.
این حوزه دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورا اسلامی است.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری ، بستک در 210 کیلومتری و پارسیان در 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.